"המגמה היא ניידות ולהפוך את המכשירים לחכמים יותר, כך שייתנו לך מדדים נכונים יותר, שיפעלו בצורה אופטימלית, עם יותר זמן עבודה ויהיו נגישים יותר עבורך", אומר ליאור ראובן, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של דייסון בישראל, שהשיקה בארץ את שואב האבק האלחוטי V11 ואת מסנן האוויר Pure hot + cool.

אלו שני מוצרים חדשניים לניקיון יסודי של הבית, שפותחו בזכות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק. באמצעות פיתוחים פורצי דרך - כמו המנוע הדיגיטלי העוצמתי שלה ופטנטים לשימושים בהזרמת אוויר - הפכה החברה הבריטית, ששמה נקשר בעבר בעיקר לשואבי אבק, לחדשנית טכנולוגית עם מגוון מוצרים ייחודיים כמו מייבשי ידיים, מעצבי ומייבשי שיער ובקרוב גם רכבים חשמליים. "ההמצאה הכי גדולה של דייסון בשנים האחרונות הוא המנוע הדיגיטלי, שהוקטן לרמה של 100 גרם ומייצר עוצמות מטורפות", מדגיש ראובן, שמסביר כיצד החברה יכולה להשתמש בטכנולוגיה זו כדי לייצר מוצרים עוצמתיים, אך ניידים, בזכות גודלו הקטן של המנוע.

שני המוצרים החדשים שהשיקה החברה מספקים פתרון לבעיה שכולנו מכירים היטב: זיהום האוויר התוך־ביתי. שואב האבק האלחוטי V11 מסיר חלקיקים, בהם אבק ואלרגנים, עד גודל של 0.3 מיקרון מרהיטים ומשטחים, לצד מסנן האוויר החדשני המזהה אלרגנים, חיידקים ומזהמים הנישאים באוויר, ולוכד עד 99.95% מהחלקיקים העלולים להזיק לגודל של עד 0.1 מיקרון; כך אפשר לנשום אוויר נקי יותר בבתים, במשרדים, בכיתות הלימוד ובחללים סגורים נוספים שבהם אנו חיים ונושמים.

"דייסון תמיד הייתה פורצת דרך", מדגיש ראובן, "זיהום אוויר היא בעיה גלובלית, ובמדינות המערביות המודעות לכך הולכת וגוברת. היום מבינים שהאוויר המזוהם שנלכד בבית מסוכן יותר עבורנו מזה שיש בחוץ. בישראל יש לא מעט אנשים הסובלים מאלרגיות ומתחלואות ריאה, ומחקרים הוכיחו שבעיית זיהום האוויר מכה בכל המדינה, לא רק בצפונה, ומשפיעה על כולנו. בשיתוף חברת בריזומטר הישראלית, מסנן האוויר החדשני מגיע עם אפליקציה שמודדת לך בזמן אמת את איכות האוויר בבית ומחוצה לו, ואילו חלקיקים המכשיר מסנן. למכשיר יש מערכת פילטרים חדשנית, שילוב של מסנן HEPA מזכוכית ללכידת 99.95% מן החלקיקים המזהמים העדינים ביותר ומסנן פחמן פעיל ללכידת גזים כגון פורמלדהיד, בנזן וחנקן דו־חמצני. הפילטר בנוי לשנת עבודה רציפה, ובאמצעות הצג הלקוח יודע בדיוק מתי צריך להחליף אותו".

דייסון הציגה בהשקה הנוכחית את הדור הבא של המוצרים החכמים, המעניקים לצרכן שקיפות ושליטה מוחלטת על הביצועים. כך, לדוגמה, תוכלו לתזמן ולשלוט מרחוק על מסנן האוויר באמצעות האפליקציה ולהתאים אותו לצרכים האישיים שלכם. תצוגת Led על גבי המכשיר מציגה את מהירות זרימת האוויר, את אורך חיי המסנן, את רמות זיהום האוויר השונות, את החלקיקים המזהמים,  מצב לילה לכיבוי אוטומטי, את הפעלת המכשיר ועוד.

בשואב האבק V11 לקחה דייסון צעד נוסף קדימה, והשואב "מדבר" איתכם באמצעות הצג הדיגיטלי. מלבד להציג מהו מצב הפעולות והסוללה, הוא גם יראה לכם איך לפתור בעיות טכניות העלולות לצוץ, כמו סתימה באחד הרכיבים. "השואב הפך להיות חכם יותר", מסביר ראובן, "הצג הדיגיטלי אומר לך כמה זמן נותר לפני הטענה, ונותן שלוש אפשרויות הפעלה כדי לחסוך בסוללה. חידוש נוסף בדגם הוא מברשת Torque מתכווננת אוטומטית לניקוי עוצמתי לכל סוגי המשטחים, המגיעה עם חיישן שיודע לזהות על גבי איזה משטח אתה עובד ולהתאים לו את עוצמת השאיבה".

המראה של שואב ה־V11 הוא מרהיב, וכמו מסנן האוויר, זהו פריט עיצובי שלא מתביישים להציג לראווה בבית, בניגוד לשואבי העבר שהיו מוחבאים בארון. הסוללה שלו חזקה יותר ומחזיקה שעת עבודת שאיבה רצופה, מכל האבק הוא הגדול ביותר שקיים כיום, ובאמצעות טכנולוגיות הציקלונים הייחודית לדייסון, עיקר הלכלוך נתפס עוד לפני שהוא מגיע לפילטרים.

לשואב V11 יש שני דגמים: הטורק, שמגיע עם מברשת Torque מתכווננת אוטומטית, מברשת מיני ממונעת לספות ולמזרנים, אביזר לפינות ולמסילות, אביזר דו־מצבי לניקוי כללי, מברשת בוץ, מברשת רכה למשטחים עדינים, מטען ותחנת עגינה וטעינה לתלייה על הקיר. המחיר לצרכן הוא כ־3,190 שקל. דגם האבסולוט, שעלותו 3,490 שקל, מגיע גם עם מברשת "פלאפי" רולר רך ממונעת לשאיבה ולאיסוף של לכלוך גדול מרצפות ומפרקטים ותופסן לאביזרם על גבי המוט.

מסנני האוויר מושקים בשלושה דגמים: מסנן אוויר ומאוורר דגם רצפתי בעיצוב אליפטי במחיר לצרכן של כ־2,790 שקל; מסנן אוויר ומאוורר דגם שולחני בעיצוב עגול במחיר לצרכן של כ־2,490 שקל; ומסנן אוויר חם וקר לשימוש בקיץ ובחורף במחיר לצרכן של כ־3,190 שקל.

"אנחנו מספקים אחריות עד בית הלקוח", מדגיש ראובן, "במקרה של תקלה במשך השנתיים הראשונות לרכישה, הטכנאי מגיע עד אליך ללא תשלום".