אמש בחצות ננעלה ההרשמה לבחירות לכנסת ה־22, כשעד הרגע האחרון ממש נמשכה הסאגה סביב הניסיונות להקים איחוד של מפלגות הימין, שבסופו של דבר לא צלחו לבסוף לאחר שאיתמר בן גביר הגיש את רשימת עוצמה יהודית והודיע ירוץ לבד.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הימין המאוחד) תקף הבוקר (שישי) את בן גביר וטען כי מדובר במהלך ציני שלו. "איתמר בן גביר: אם רק היו נותנים לי כיסא במקום קצת יותר גבוה הייתי רץ לשבת עם בנט שכרת ברית אחים עם לפיד, ועם סמוטריץ' השמאלני הקיצוני שאישר בניה לערבים בשטחי סי. אבל הציעו לי רק את המקום השמיני אז אשאר בחוץ ואתקוף אותם עם השקרים האלה כדי לשרוף קולות לימין ולהביא להקמת ממשלת שמאל", כתב סמוטריץ' בטוויטר בתגובה לציוץ של בן גביר.

ככל שחלפו הדקות לקראת שעת השין (עשר בלילה), הלכו וגברו הלחצים על בן גביר, כדי שיתרצה ויחבור לימין המאוחד בראשות איילת שקד. לא מעט מן הלחצים הגיעו מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחפץ בצירוף עוצמה יהודית לימין המאוחד, אולם בן גביר לא התקפל. "בפעם הקודמת מנענו הקמת ממשלת שמאל", אמר בן גביר. "הפכנו את סמוטריץ' ופרץ לשרים והם התנהלו בכפיות טובה". הוא הפנה את האצבע המאשימה אל שותפה לדרך של שקד, נפתלי בנט, והטיח בו כי סגר "ברית אחים" עם יאיר לפיד מכחול לבן כדי להפיל את ממשלת הימין.
כמה דקות לפני עשר בלילה כבר היה ברור: איחוד לא יהיה. בן גביר הבהיר: הולכים לבד. כל זה התרחש לאחר יום של ספינים והודעות על התקדמות או על חוסר התקדמות במגעים בין עוצמה יהודית לבין הימין המאוחד.