על רקע הפרסומים כי ישראל הרחיבה את תקיפותיה נגד יעדים איראניים גם לעיראק והדיווחים על תקיפה נוספת אתמול בסוריה באזור קוניטרה, הפרשן לענייני ערבים צביקה יחזקאלי אומר היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM כי לא מדובר בתקיפה נקודתית.

בשבוע שאמר אמרת שישראל תצטרך להמשיך ולתקוף בסיסים איראניים בעיקר ובסוריה וכך אומנם היה. מה הלאה? מה יהיה בהמשך ההתפתחויות מול איראן? 

"זה ימשיך, כי לא מדובר בתקיפה נקודתית. אתה עומד מול מדינה שמתקרבת לגבול ישראל שיש לה עתודות במדינה שמאחוריה – אני מדבר על סוריה ועל עירק שמאחורי סוריה. מדינה שיש לה חזון משיחי שיעי לבוא ולנגף את כל הסונים באזור והם לא יפסיקו ולכן המתקפות בעירק הן צעד של הדקה התשעים. ישראל ראתה את כל ההתבססות הזאת ועשתה את זה רק ברגע שעברו לבסיסים באיראן טילים שמאיימים על מדינת ישראל. האיראנים התבססו בעירק כבר מאז כניסת האמריקנים, ידענו שזה קורה שם. אבל ברגע שעובר לשם נשק מפר איזון – ישראל תוקפת". 
התקיפות הישראליות יימשכו?
"כל עוד האיראנים באנרגיה של להעביר נשק למקומות הללו, אי לכך ובהתאם לזאת זה יכול לקרות גם בעירק ואני מלא אופתע אם זה יקרה גם במקומות אחרים בהם נמצאים האיראניים. גם בתימן זה יכול לקרות. אני מסתכל על רק על ההיערכות של האיראנים, אני מסתכל על קאסם סולימאני מפקד זרוע הטרור של משמרות המהפכה שהוא נמצא בעיראק איך הוא נערך לזה שישראל תמשיך לתקוף – פינוי הבסיסים, הסתרת הנשק. האיראנים בהערכת עבודה שישראל תמשיך לתקוף אותם".

 
כלומר האיראנים נערכים למתקפות הישראליות הבאות.
"בוודאי. יש להם תסכול וחוסר אונים כי הם לא יכולים להגיע, זה סוג של מבוכה. הם הרי לא אמורים להיות על אדמת עירק וסוריה, וכשאתה נותן מכות בסמטה אפלה למישהו ושניכם יוצאים לרחוב ומשחקים שהכול בסדר, אז הם לא יכולים לומר מה עשיתם לנו בעירק ובסוריה. זאת הסיבה שהאיראנים לא נוקמים את המתקפות הללו".
 
האיראנים חסרי אונים כי הם לא יודעים איך להגיב.
"נכון, מצד אחד הם נערכים כדי לצמצם נזק כי הם יודעים שהתקיפות יימשכו, ומצד שני הם ממשיכים להעביר טילים – בכל פעם שהם הורידו משלוח בסוריה אחרי כמה שעות הם הורידו את הראש והייתה מתקפה. הם מתוסכלים מזה שהם לא יכולים להגיב". 

הזכרת את קאסם סולימאני, לא הגיע הזמן שישראל או מי מטעמה יחסלו אותו? הוא הרי הנחש שמושך בכול החוטים.
"הגיע הזמן. למרות שקאסם מייצג זרוע גרילה של מדינה רשמית איראן ואתה אומר 'טוב נו, נחסל אותו אז יבוא אחר', אבל דווקא סולימאני הוא אדם עם כריזמה שקידם את משמרות המהפכה להיות שכנים שלנו בעיראק בסוריה ובתימן, וכבש את לבנון – אם האיש הזה לא יהיה בזירה יוקל על ישראל והעבודה שלה להוציא את האיראנים מסוריה ועיראק תהיה קלה יותר. עניין חיסולו עלה כמה פעמים גם על ידי האמריקאים וגם על ידי ישראל - ומשום מה אני לא יודע למה לא נלקחה החלטה. אם אתה שואל אותי, חיסולים איכותיים היום יכולים להיות רק לשני בני אדם: חסן נסראללה וקאסם סולימאני. נסראללה מתחבא, סולימאני עדיין נראה בשטח".
 
קאסם סולימאני, היית אומר לחסל אותו.
"אם היו שואלים אותי הייתי אומר שכן. כי חלק מהמלחמה להוריד טילים ולפגוע בבסיסים של משמרות המהפכה - הייתי פוגע בראש של זרוע הטרור הזאת. הייתי עושה את זה".