גוש הימין ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עומד על 57 מנדטים, כך עולה מסקר שנערך אתמול עבור רדיו 103FM. פרשן מעריב בן כספית התייחס היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל לכישלון המגעים לאיחוד בימין לאחר הגשת הרשימות, התרחקותו של נתניהו מקואליציה של 61 מנדטים וציין כי ייתכן והנשיא ריבלין יהווה שחקן מרכזי בהרכבת הממשלה הבאה.
"נתניהו הצליח להכתיב לימין את תוכנית ההישרדות שלו שהייתה שתי מפלגות - בנט ושקד בנפרד מסמוטריץ' ופרץ, הוא כשל בזה ואחר כך כשל במאמץ לאחד את הכהניסטים עם הימין המאוחד. אבל, זה לא אומר סוף פסוק, גם בבחירות האחרונות הימין רץ בצורה מפוצלת ושתי מפלגות ימין לא נכנסו. אני יכול להעריך שקמפיין הגוועלד של נתניהו בשבועות שנותרו לנו יתמקד בלא להצביע עוצמה יהודית ופייגלין. הוא ימקד את הכל כדי לצמצם את מספר הקולות שיזרמו אל מתחת לאחוז החסימה", אמר כספית.
"כל מה שנתניהו צריך עכשיו זה שהליכוד ישחזר את כוחו עם 35 ושהחרדים ישחזרו את כוחם וששקד ובנט ייכנסו", הוסיף כספית וציין כי לראש הממשלה תמיד נשארים עוד שפנים בכובעו לשלוף לפני הבחירות. "תמיד יש לו עוד שפנים בכובע. הוא ינסה להביא לפה את פוטין כדי לנסות לגרד כמה קולות מליברמן אבל לדעתי הוא ייכשל. הוא גם ינסה להביא לפה את דונלד טראמפ. הוא מסוגל להביא גם את המשיח. נתניהו מסוגל לשלוף כל דבר לקראת הבחירות, האיש יעשה קרקס בקמפיין ובוא נודה רגע - מולו עומד איש שהודה אתמול שהוא חירש".


"גם אם נתניהו יביא 61 ח"כים ללא ליברמן זה עדיין לא נגמר כי הוא צריך שכולם יתגייסו לטובת קמפיין החסינות וההתגברות שלו. הוא יהיה בכל מקרה לאחר הבחירות במצב נואש. הוא במירוץ משוכות עכשיו. ועדיין אני מזהיר לא להספיד אותו. הוא קוסם פוליטי ומסוגל להביא מספר גדול של מנדטים".
על אביגדור ליברמן: "היחיד שמכתיב סדר יום זה הוא. הוא ממש ממציא את עצמו מחדש. הוא מוציא את השפנים הכי נכונים. כבר היינו בטוחים שליברמן הוא גרוטאה פוליטית והוא הצליח להמציא את עצמו מחדש. הנכס הכי גדול שלו זה להגיד שהוא כופה אחדות. הציבור רוצה את זה ולכן הוא ממשיך לעלות בסקרים".

עמיר פרץ מהמר על כל הקופה ולא מצליח לפרוץ.
"הוא מנסה עכשיו לשחות לא נגד זרם, אלא נגד צונאמי. הוא יכול להיכנס להיסטוריה כמי שקבר סופית את התקווה של המרכז שמאל לחזור לשלטון. אותי הוא מאבד כשהוא חוזר לעסקנות הישנה. ועדיין ההימור שלו ענק, אין מילה אחרת לתאר את זה".
עוד הוסיף כספית כי הנשיא ריבלין יכול להוות שחקן מרכזי בהרכבת הממשלה הבאה. "כחול לבן עוד עלולים למצוא את עצמם להחזיר את פרץ כדי שלא יימחק. הפעם הם ירצו להיות המפלגה הראשונה כדי לקבל את המנדט מהנשיא. גם הנשיא ריבלין הוא שחקן בפעם הזו. לא בטוח שהוא ייתן לנתניהו שתי אופציות, כולל הארכה, אחרי שהוא בזבז אותן בפעם הקודמת, הולכת להיות פה דרמה".