ממשיכים לבנות: המנהל האזרחי יקדם תוכניות בנייה של לפחות 2,430 יחידות דיור בהתנחלויות, ויאשר ארבע התיישבויות חדשות כשכונות של התנחלויות קודמות, כך נמסר מארגון שלום עכשיו הערב (שישי). מוקדם יותר השבוע, הקבינט המדיני-ביטחוני נתן אישור ראשוני לבנייה של כ-700 בתים פלסטיניים בשטחי C ביהודה ושומרון, שנמצאים תחת שלטון אזרחי וצבאי ישראלי.

המנהל האזרחי אישר עוד תוכנית מגירה לבניית עוד 6,000 יחידות דיור. טרם פורסמו פרטים נוספים אודות התוכנית, וההנחה הרווחת היא כי הם חייבים לעבור דרך וועדת מנהל מקרקעי ישראל לאישור סופי של התהליך. טרם ברור אם הבתים שאושרו בוועדה הם כחלק מהחלטת הקבינט שהוזכרה. כמו כן, עדיין לא נקבעה פגישה שנועדה לדון בקידום בניית 700 יחידות הדיור הפלסטיניות.



ישראל, לצד ממשל נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ביטלה טענות פלסטיניות כי ההתנחלויות הן אבן נגף בתהליך השלום בין הצדדים. בשל העובדה שתוכנית זו טרם פורסמה, "עסקת המאה" של ממשל טראמפ לא נקפה מדיניות ברורה, כלל הידוע עד כה, לגבי האם אותן ההתנחלויות יהוו חלק ריבוני משטחה של ישראל בהסכם עתידי בין הצדדים.

כזכור, ביום רביעי האחרון, ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ביקר בהתנחלות אפרת ונשבע כי כל עוד הוא בתפקיד, אף אחד מהמתנחלים יפונה ממקום מגוריו. נציין עוד כי קיים לחץ כביר מצד גורמים המקורבים למועצת ההתיישבות ביהודה ושומרון על נתניהו להכיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי C שבהם כרגע מתגוררים עדיין פלסטינים.

רשימת הבתים שקודמו עבורם תוכניות הבנייה הם: 354 יחידות דיור בנילי, 346 בבית אל, 215 באספר, 207 בברכה, 194 בגני מודיעין, 168 בטלמון, 132 בכפר אדומים, 98 במעלה עמוס, 96 בקרית נטפים, 94 בבית חגי, 94 במכולה, 80 ביקיר, 70 בשימע, 66 באפרת, 61 באלון שבות, 51 בשילה, 29 בעתניאל, 19 בפדואל, 18 במעלה אדומים ו-11 בעינב.