כ-20 חיילים סורים, בהם קצינים, נהרגו היום (שבת) בפיצוץ בשדה התעופה שעיראת שבפרברי חומס המזרחיים, כך לפי סאנא. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, לעומת זאת, דיווח על שבעה הרוגים במקום, שבהם גם נמצאים אנשי מיליציות המזוהות עם משטר אסד. סוכנות הידיעות הסורית טוענת כי הפיצוץ נגרם עקב תקלה טכנית, כאשר גם כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי דיווחו כי "הפיצוץ נגרם תוצאה של טעות בהעברת אמל"ח שפג תוקפו בשדה התעופה שעיראת". עוד נטען כי מספר ההרוגים צפוי לעלות.



שדה התעופה שעיראת נחשב לאחד משדות התעופה הצבאיים הגדולים בסוריה. באפריל 2017 הותקף המקום על ידי חיל האוויר האמריקאי, ששיגר לשדה התעופה 59 טילים מנושאת מטוסים, זאת לאחר טענות בדבר שימוש הצבא הסורי לנשק כימי באזור חאן שיחון. בדיווחים של האופוזיציה נאמר כי המטוסים שהשתמשו בנשק כימי יצאו משדה תעופה זה.

כזכור, סוכנות הידיעות הרשמית, סאנ"א, דיווחה ביום חמישי בצהריים על תקיפה ישראלית באזור קוניטרה, אזור בו תקפה ישראל פעמים רבות בעבר. לפי הדיווח, התקיפה התרחשה באמצעות טיל ונגרם בו נזק, אך לא היו נפגעים. יש לציין בהקשר זה כי תקיפה באור יום נחשבת לנדירה. 


כידוע, למרות ריבוי התקיפות הישראליות בסוריה, ברוב מוחלט של המקרים מדובר בתקיפות ליליות. בצה"ל סירבו להתייחס לדיווח, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז על כך. בעבר כבר דווח על השמדת יעדים איראניים, בהם מתקני האזנה לכיוון הגולן הישראלי.