יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס היום (שבת) לתוצאות הסקר של "פגוש את העיתונות" ב"חדשות 12" והדגיש כי לא יצטרף לשום ממשלה שאינה ממשלת אחדות עם כחול לבן והליכוד. "אני מרחם על נתניהו. זה שראש הממשלה נאלץ לשקר יום-יום, שעה-שעה, ולומר ש'ליברמן זה שמאל' זה אומר שמצבו נואש", אמר ליברמן בראיון, "בטח הוא והדוברים שלו צופים בי באולפן".

"אני מזמין אותו לעימות פה אצלך או בכל אולפן אחר", הדגיש. "ישראל ביתנו צריכה להיות מספיק גדולה בשביל לכפות על שני הצדדים ממשלת אחדות. אין הבדל בין נתניהו וגנץ, שניהם מוכנים לשבת עם הערבים והחרדים כדי להיות בשלטון. הם לא יגיעו ל-60 מנדטים", ציין ליברמן והדגיש: "לא צריך רוטציה. יתרה מזאת, כל אחד צריך להביא לפחות 24 מנדטים כדי לטעום מראשות הממשלה. זה גרעין שליטה מינימלי כדי להבטיח יציבות". יו"ר ישראל ביתנו אמר: "אם לא אמליץ על אף אחת מהמפלגות אבקש מחברי הליכוד להעמיד מישהו אחר במקום נתניהו. יש מספיק מועמדים ראויים". 


הוא הזמין את ראש הממשלה לעימות: "תבוא לכאן, תבוא לפה ונדבר על מי שהצביע בעד ההתנתקות ומי שהחזיר אלפי מחבלים ומשלם פרוטקשן לחמאס. בוא נתעמת פה. אני מתחייב שאם הוא בא לאולפן, אני מתאים את עצמי. אבל למה הוא לא יבוא? כי הוא מפחד". לדבריו, הוא מפחד כי הוא יודע שמצבו נואש.

בהמשך דבריו אמר כי "יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יכול להיות מועמד ראוי, לא נלך לבחירות נוספות". ליברמן הוסיף: "בליכוד יצטרכו לחשוב היטב מה הם עושים. אני לא פוסל אופציה שיהיה מועמד אלטרנטיבי מתוך הליכוד אם נתניהו לא יצליח". יו"ר ישראל ביתנו חשף שיחה שקיים השבוע עם אחד משרי הליכוד. "אחד מהם אמר לי אני מתנצל, בבלפור הכל אישי ולא עקרוני - אם אנחנו לא תוקפים אותך אנחנו חוטפים צעקות", אמר, "נתניהו לא כשיר להיות ראש ממשלה".

ואולם, יו״ר הכנסת השיב: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא נסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".