יו"ר מפלגת הימין המאוחד, איילת שקד, התייחסה הערב (שבת) בתכנית "המטה המרכזי" בערוץ 13 להתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית כמו גם להתבטאות של מספר 4 במפלגתה, נפתלי בנט, לפיה מפלגתו "תמליץ על מועמד הימין בעל הסיכויים הגבוהים ביותר", ואמרה כי היא מעדיפה את נתניהו על גנץ. לדבריה, "גנץ הוא איש שמאל, אני גם חושבת שמבחינת התכונות שנדרשות לראש ממשלה הוא פחות מתאים".



בהתייחס ליחסיה עם בנט, אמרה שקד: "היו בינינו חילוקי דעות ותקופות לא קלות, אבל אנחנו מאמינים באותו הדבר ועובדים טוב ביחד. ישבנו כמה שבועות והגענו למתווה שפועל. הוויכוח בינינו היה האם ללכת לאיחוד בימין או מפלגת ציונות דתית ומפלגה ליברלית".
רצית להיות בליכוד?
"הימין האידיאולוגי, המפלגה שלי, מכילה את הימין האידאולוגי, הימין הליברלי והציונות הדתית. להנהיג מפלגה שכזו זה אתגר גדול, ואני שמחה לעמוד בראשותה". 

את עומדת כאישה בראשות מפלגה ציונית דתית.
"זאת פעם ראשונה שאישה עומדת בראשות מפלגת ימין, עצם זה שהייתה לזה פתיחות זה מאוד יפה".
גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
גנץ. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
ליברמן זה ימין?
"ליברמן לא רוצה להיות חלק ממשלת הימין, ומי שרוצה להצביע לימין שיצביע לנו. אני שואפת להקים ממשלת ימין, ושלגוש הימין יהיו 61 מנדטים. אני מקווה שהבוחרים לא יתפתו ויזרקו קולות. אם כל מי שרואה עצמו כאיש ימין יצביע - יהיו לנו 61 מנדטים. אם לא יהיה 61, ינסו להקים סוג של ממשלת אחדות. אף אחד לא יודע מה יקרה אם לנתניהו לא יהיו 61 מנדטים, כל השאר זה ספקולציות. אני לא פרשנית לענייני ליברמן. אני חושבת שהציבור בישראל, שחפץ בממשלת ימין, צריך לצאת להצביע".
איך הסכמת לקיים משא ומתן עם בן גביר?
"אני רצהיתי שלא יתבזבז אף קול".
כולל קולות כאלה?
"לי מאוד חשוב שתקום ממשלת ימין, לכן בוודאי המטרה שלי היא להתחזק".
שמעת את הטקסטים של הרבנית פרץ.
"אני לא מתכוונת להתייחס לזה".
גנץ מתאים.
"גנץ הוא איש שמאל, אני גם חושבת שמבחינת התכונות שנדרשות לראש ממשלה הוא פחות מתאים - יכולת להנהיג, להזיז מערכות פוליטיים".
אתם רצים כבלוק טכני.
"כן, כל מפלגה שומרת על הזהות שלה, אנחנו לא מדברים על תיקים אבל אני רוצה לשוב למשרד המשפטים, יש לי שם עוד עבודה ונהניתי שם".
מה את חושבת על פיטורי פלמור?
"הייתי מאוד מרוצה מאמי פלמור, אבל זאת זכותו של אמיר אוחנה".