מה סטיב ג'ובס היה אומר? יש הטוענים כי אפל לא הצליחה להתאושש עד כה ממותו של מנכ"ל החברה, שרבים מחשיבים לאחד האנשים הגאונים ביותר שחיו בשנים האחרונות. לטענתם, החברה כבר לא מצליחה לחדש כפי שהיתה עושה בעבר. האם הצעד הבא, שג'ובס עצמו בוודאי לא היה מאשר, הוא ניסיון לחידוש שלחלק מהאייפוניסטים יהיה קשה לעכל. 
אנליסטים מחברת המחקר Citi Research טוענים כי האייפון הבא צפוי לתמוך ב-apple pencil, כך עולה ממסקנות הדוח שפרסמו וכולל את הציפיות שלהם מהאייפון הבא. כאמור העיפרון החכם של אפל הושק ב-2015 לצד הדור הראשון של האייפד פרו, וכיום ניתן להשיג בחנויות שתי גרסאות שלו - שכל אחד מהם תומך במכשירים אחרים. תאריך ההשקה של האייפונים הבאים טרם פורסם באופן רשמי, אך על פי ההערכות השונות המסתמכות על ניסיון העבר, המכשירים החדשים ככל הנראה יושקו בספטמבר הקרוב.
האייפוניסטים ההדוקים בוודאי זוכרים את ההתייחסות של ג'ובס המנוח באירוע ההשקה של האייפון הראשון לסוגיית העט החכם.במהלך האירוע הוא שאל: "מי רוצה עט? אתם צריכים לקחת אותם, להניח בצד, ואז לאבד אותם! אחד לא רוצה עטים, אז בואו לא נשתמש בהם". בכיר לשעבר בחברה אף חשף כי הסיבה שהובילה להולדת האייפון הראשון ב-2017 היא יריבות של המנכ"ל עם בכיר במייקרוסופט. ג'ובס אמר לאחר פגישה בין השניים כי "עטי המגע לא אינטואטיביים. אנחנו נולדנו עם עשרה סטילוסים".

בחודשים האחרונים דווח כי הדור הבא של האייפון לא צפוי לכלול שינויים משמעותיים, למעט אחד מהותי - מערך הצילום. לפי תמונות שפורסמו בחשבון הטוויטר OnLakes, האייפון XI והאייפון XI Max או אייפון 11 אם תרצו, יישמרו על אותו המראה הכללי והמוכר שהוצג עוד ב-iPhone X. מדובר במסך בגודל ככל הנראה זהה לדגמים הקודמים, לצד מגרעת גדולה יחסית בחלק העליון ומסגרת מתכתית. עם זאת, דיווחים קודמים טענו כי גודל המסך של הדגם הקטן עומד להשתנות מ-5.8 אינץ׳ בדור הנוכחי, ל-6.1 אינץ׳ בדור הבא.