פטריק קרסיוס בן ה-21 הוא החשוד בטבח שבוצע אמש במרכז קניות בעיר אל פאסו שבטקסס בארצות הברית, בו נרצחו 20 בני אדם ונפצעו 26. מדיווחים במדינה עולה כי מדובר בפשע שנאה שהיה מכוון נגד הקהילה ההיספנית. גורמים המעורים בחקירה אמרו לרשת ABC כי החשוד אמר לחוקריו כי "רצה להרוג כמה שיותר מקסיקנים". 

עוד על פי הדיווחים, החשוד פרסם מניפסט גזעני שעלה לרשת 19 דקות לפני שהחל הירי, בו תקף את ההגירה לארצות הברית בכלל ולטקסס בפרט, וקשר אותה לאליטות במפלגה הדמוקרטית ובמפלגה הרפובליקנית. אל פאסו, עיר בת 680 אלף תושבים, ממוקמת במערב טקסס ומעבר לגבול ממדינת חוארז שבמקסיקו.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לאירוע הירי ואמר: "ירי מזעזע באל פאסו טקסס. הדיווחים נוראיים והרבה נהרגו. אני עובד עם הרשויות במדינה ובמחוז ועם גורמי אכיפת החוק. דיברתי עם המושל ואמרתי לו שהממשל הפדרלי עומד מאחוריו, שאלוהים יהיה עם כולכם". בציוץ נוסף כינה טראמפ את הירי "מעשה שנאה פחדני".

מושל טקסס, גרג אבוט, סיפר על האירוע , ואמר כי זהו "יום נוראי עבור אל פאסו. יש המון פצועים וגם הרוגים. אל פאסו היא עיירה נהדרת, כמו שאר טקסס. זו אחת הקהילות הבטוחות במדינה. טראמפ קיים עצרת לפני מספר חודשים בטקסס ואמר שאל פאסו היא אחד המקומות הבטוחים במדינה".

 קונים נמלטים בידיים מורמות מסניף וולמארט באל פאסו. צילום: רויטרס
קונים נמלטים בידיים מורמות מסניף וולמארט באל פאסו. צילום: רויטרס

 

אוסקר קולאזו בעל עסק במרכז הקניות שבו אירע הירי סיפר: "מעולם לא חשבנו שזה ייקרה כל כך קרוב אלינו. אתה רואה אירועים כאלה בחדשות כל הזמן, אבל אתה לא חושב שזה יכול לקרות לידך עד שזה קורה". 

עדה נוספת סיפרה: "חשבתי שאלו זיקוקים ראיתי אנשים מנסים לברוח אמרו שיש יורה. היה כאוס במקום. שמעתי יריות ידעתי שזה לא אקדח רגיל. אני ובעלי רצנו לחלק הפנימי של וולמארט ניסינו לקחת אנשים איתנו. התחבאנו במחסן. לפחות עשרות רבות של אנשים התחבאו איתנו. הירי נמשך בערך 20 דקות ניסינו לצאת ואז שמענו ירי נוסף שנמשך עשר דקות".

רשת הסופרמרקטים וולמארט, שבאחד מסניפיה בוצע הירי הקטלני, פרסמה פוסט בטוויטר בו הביעה תדהמה מהאירוע באל פאסו. "אנחנו בהלם מהאירועים הטראגיים בקניון סיאלו ויסטה שבאל פאסו. אנחנו מתפללים למען הקורבנות, הקהילה וכוחות ההצלה. אנחנו עובדים מקרוב עם רשויות החוק ונעדכן בהתאם", נכתב.

 אבלים בטקס זיכרון לירי באל פאסו. צילום: רויטרס
אבלים בטקס זיכרון לירי באל פאסו. צילום: רויטרס