וונדר וומן מגיעה לתור הזהב של הוליווד: אחרי שנה של מגעים וספקולציות, אמש רשת "שואו טיים" האמריקאית הכריזה רשמית כי השחקנית הישראלית גל גדות תגלם את הכוכבת ההוליוודית משנות ה-30 וה-40, הדי לאמאר, במיני סדרה אמריקאית. 



גדות מסרה בעקבות הבחירה בה: "הדי לאמאר היתה דמות פורצת דרך בזמנה, מדענית וכוכבת קולנוע גדולה, אשה גדולה מהחיים. אני נרגשת לקראת הפרויקט הזה".



"אני מתרגשת במיוחד מהזכות שניתנה לי לספר את סיפורה", הוסיפה גדות. "כמו גם לעבוד עם שותפים מדהימים כמו וורן ליטלפילד (שהפיק את ״סיפורה של שפחה״), שרה טרים (יוצרת ״הרומן״, ״בטיפול״ האמריקאי), סטודיו 'שואו טיים' וכמובן ירון בעלי כמפיק ראשי".





כזכור, כבר לפני שנה, פורסם כי כוכבת "וונדר וומן" בת ה-33 צפויה לסגור חוזה, אך רק אמש הגיע האישור הרשמי. כעת ניתן לומר בוודאות כי גדות תשחק את הכוכבת האמריקאית שנולדה בווינה שבאוסטריה, ובשיא תהילתה זכתה לכינוי "האישה הכי יפה בעולם".



לאמאר הייתה פעילה בהוליווד החל משנות ה-30 של המאה הקודמת ועד שנות ה-50, כשההופעות הזכורות ביותר שלה בקולנוע נעשו בסרטים "שמשון ודלילה" מ-1949, "בוא לחיות איתי" משנת 1941 ומותחן "האשה הזרה" מ-1946.


השחקנית ההוליוודית, הדי לאמאר כונתה "האישה היפה ביותר בעולם", אבל היא הייתה הרבה יותר מזה. לאמאר הייתה ממציאנית חדשנית שהניחה את הבסיס לתקשורת סלולרית ואף סייעה לבעלות הברית במלחמה בנאצים. בשנות ה-40 זרחה הדי לאמאר בשמי הקולנוע של הוליווד ואף זכתה לכינוי "האישה היפה ביותר בעולם". בת להורים יהודים מאוסטרו-הונגריה, הדוויג אווה מריה קיזלר קיבלה את שמה החדש מהמפיק האגדי לואיס מאייר לאחר שנמלטה ללונדון והשתתפה בהפקות בריטיות ואמריקאיות.

לאמאר נודעה בעיקר ביכולתה לחרוך את המסך ובאוסף מרשים של בעלים, אך היא הייתה גם פריקית של חדשנות טכנולוגית וסייעה לפתח שיטת שידור מוצפנת ששימשה את בעלות הברית נגד הנאצים ואף הניחה את הבסיס לתקשורת סלולרית. הבמאית אלכסנדרה דין שוזרת הקלטות נדירות, חומרי ארכיון ושלל ראיונות (בין השאר עם מל ברוקס, דיאן קרוגר ופיטר בוגדנוביץ') לכדי סרט תיעודי מרגש על דמות מרתקת שלא זכתה להערכה הראויה לה – לא בתחום הקולנוע, ולא במדע.

בהמשך לאישור הרשמי של רשת "שואוטיים" לכך שגל גדות לוהקה לגלם את השחקנית הדי לאמאר בסדרה חדשה,  ב-HOT8 החליטו לשדר פעם נוספת את סרט הדוקו "פצצה: סיפורה של הדי לאמאר". הסרט ישודר בשבת הקרובה 10/08 בשעה 19:25.