בית משפט השלום בתל אביב קיבל היום (ראשון) את בקשתו של בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, והוציא צו הרחקה למשך חצי שנה לפעיל החברתי עו"ד ברק כהן בעקבות הטרדה. בתחילת הדיון פרצה מהומה באולם ביהמ"ש כתומכיו של כהן קראו עם כניסתו של נתניהו הבן לאולם בית המשפט: "אתם משפחת פשע, אתם משפחה שעושקת את הארץ הזאת".



בדבריו על דוכן בית המשפט אמר נתניהו הבן: "אני שונא את העובדה שאני מאובטח, אני שונא אותה. יש פה ארבעה מאבטחים איתי ואני יודע שהם לטובתי אבל אני לא רוצה להיות במקום הזה, אני בן של ההורים שלי כי נולדתי כך... אני מאובטח לא בהחלטתי. עוד הוסיף: "אני לא מכיר את הבן של קובי מימון, בחיים שלי לא פגשתי אותו".

נתניהו הבן ציין בנוגע לתוכן דבריו של ברק כהן כי "אין לי בעיה עם התוכן על המשפחה שלי. אני שומע את הדברים יום יום מאז שאני קטן. זה הדרך שאבא שלי בחר וגם אחי בחר בחירות פוליטיות. אבל אני לא בחרתי בדרך פוליטית, אני פעם אחת אמרתי לאבא שלי דברים בפומבי וזה היה ביום הולדת שלו. אמרתי לו כמה אני אוהב ומעריך אותו. אני בחיים לא אכנס לזה".

צילום: פלאש 90


עוד הוסיף כהן על האירוע המדובר בו קילל את אבנר נתניהו: "עברתי ברחוב, צירוף מקרים, אני מבקש שאדוני יבדוק מה המרחק ממקום מגורי למסעדה הזו, המרחב הציבורי הוא שלי, אני נפגש עם אותם אנשי ציבור באותה קוביה של רחוב". לאחר הדיון אמר עורך הדין כי "התברר לנו שבניגוד לדימוי של המשפחה, אבנר הוא בן אדם חלש, ואנחנו לא מנהלים מאבקים עם אנשים חלשים ונחפש את 'הגורמים החזקים' בארגון נתניהו ונפנה את הכוח שלנו מולם. אם אדם משדר שהוא חזק ורק החזק שורד אתה מניח שהוא יכול לשמוע ביקורת, התברר בדיעבד שהם אנשים חלשים".

אתה מצטער?
"לא נכון לנהל מאבק מול אדם חלש, אחרי הדיון אמרתי שאין טעם להמשיך בפעילות כלפיו".

כזכור, כהן, הידוע בעיקר בשל פעילותו החברתית הפרובוקטיבית, עוכב בשבוע שעבר לחקירה במשטרה במרחב ירקון תחנת לב תל אביב, לאחר שבנו של ראש הממשלה הגיש נגדו שתי תלונות בטענה כי כהן מטריד ומקניט אותו. 



ביום ראשון שעבר הוגשה נגד כהן תלונה הנוגעת לאירוע שהתרחש במסעדה בתל אביב, בעת שאבנר נתניהו שהה במקום. לטענת אבנר, ברק נכנס אל תחום המסעדה בעת שהיה במקום בנוכחות אחרים, צילם אותו והקניט אותו. במעשים אלו חש נתניהו הבן כי הוא מוטרד ומאוים ולכן החליט להגיש שתי תלונות.