ההרכב המיוחד ליוחסין של בית הדין הרבני האזורי בבאר שבע בראשות הראב"ד הרב יהודה דרעי דן בסוגייה מורכבת ועדינה במרכזה עומדת אישה שהתגרשה מבעלה ותשעה חודשים לאחר מכן ילדה בת. הסוגיה בה נדרש לדון בית הדין היא האם מדובר בבתו של הבעל לשעבר, או שמא יש חשש לממזרות.



בני זוג התגרשו לפני עשרה חודשים כדת משה וישראל בבית הדין הרבני האזורי בעיר הדרומית. בסיום המעמד קבעו הדיינים כי האישה מותרת לכל אדם לאחר תשעים יום.



לפני חודש, כעבור תשעה חודשים בדיוק, הופיעה האישה שוב בבית הדין הרבני לאחר שילדה תינוקת ועמה בן זוג חדש, כשהשניים מבקשים לרשום את התינוקת כבתם המשותפת. בנסיבות אלה, כאשר התינוקת נולדה תשעה חודשים מיום הגט ללא שלושה חדשי אבחנה כנדרש  - קם חשש לממזרות.



הסיפור המורכב והעדין הופנה על ידי היועץ המשפטי לממשלה להרכב יוחסין מיוחד של בית הדין בבאר שבע. בית הדין תחקר לעומק את המבקשת, את בעלה לשעבר ואת בן זוגה החדש ובדק את כל המסמכים הרפואיים והדוחות הגניקולוגיים.



בפסק דין המשתרע על פני 11 עמודים התייחס הרב דרעי לשורה של סוגיות הלכתיות הנוגעות לנסיבות המיוחדות. לאחר שסרק וסקר את ההיסטוריה ההלכתית בנושא מימי השולחן ערוך ועד פוסקי דורנו הוא פסק כי למרות שהתינוקת נולדה ללא חודשי אבחנה ותשעה חודשים מיום הגט – הרי היא בתו של בן הזוג החדש והיא כשרה לבוא בקהל ומותרת להינשא כדת משה וישראל לכל אדם ואפילו לכהן.