מתקוטטים בגוש השמאל-מרכז: יו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, תקף היום (ראשון) בחריפות את מפלגת כחול-לבן בגלי צה"ל כאשר אמר כי "כחול לבן זו בועה שהייתה צריכה להתפוצץ, בלוף. יושבים שם אנשים משני הקצוות, יעל גרמן הדמוקרטית וצבי האוזר כותב חוק הלאום, יאיר לפיד הקפיטליסט המוחלט ואבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות". 



"אני חושב שיש מי שמשלה את עצמו שאנחנו נהפוך לתפריט של הסעודה הגדולה של מי שרוצה לשתות אותנו", הבהיר פרץ. "אין לי שום כוונה לתת להם, לנגמ"ש פוליטי, למחוץ אותי. אנחנו לא נמחא להם כפיים. כחול לבן זאת בועה שהייתה צריכה להתפוצץ. בכחול לבן יושבים האוזר וגרמן  - חסידת הליברליות מול יוזם חוק הלאום וגם לפיד ואבי ניסנקורן - קפיטליסט מוחלט מול סוציאל דמוקרט. עפר שלח רוצה פשרה ויעלון רוצה סיפוח".
הוא הוסיף כי "מדובר פה בהחלט במפלגה שהייתה מיזם פוליטי להחלפת נתניהו, והם נכשלו. אצלנו יקבלו גם תוכן וגם מהות. ואנחנו נתמוך במועמד שיבקש להחליף את נתניהו".

גנץ. צילום: גילי יערי, פלאש 90
גנץ. צילום: גילי יערי, פלאש 90


כשנשאל מדוע סירב להתאחד עם מפלגות נוספות, אמר יו"ר העבודה-גשר כי "אם הייתי הולך למרצ ואהוד ברק, הייתי נותן לנתניהו את השלטון על מגש של כסף". 



פרץ הצהיר גם כי "נדרוש את התפטרות נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום, ולא נשב איתו בשלב החשדות", והתחייב כי "לא אהיה בין המועמדים לנשיאות בעוד שנתיים. ברגע שהכריזו על בחירות ונבחרתי לראשות העבודה, אני אלך איתה לטווח ארוך". 



בתוך כך, פרץ התייחס גם להתחייבות חברי הליכוד להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. מטעמו נמסר כי "הפרנויה של נתניהו חצתה כל גבול הגיוני, כנראה שגם הוא מבין שתמו ימי שלטונו, הליכוד הפך ממפלגה לאומית ליברלית למפלגת סגידה לאיש אחד. ב-17.9 נשנה את סדרי העדיפויות, ונכריע כי בני אדם לפני הכל".