שיבוצה של כרמן אלמקייס, מועמדת מטעם אורלי לוי־אבקסיס, כמספר 10 ברשימת העבודה־גשר, מעורר סערה בקרב פעילי העבודה. כל זאת בעקבות אזכור פוסט שלה מן העבר, שבו תקפה בחריפות את מפא”י ההיסטורית והאשימה אותה ב”דיכוי אוכלוסיות שלמות מטעמי גזענות”. אלמקייס, שאביה מיכאל היה פעיל בתנועת הפנתרים השחורים בשנות ה־70, היא פעילה חברתית ופמיניסטית מזרחית מיליטנטית, שהייתה בין מקימות ארגון “לא נחמדים - לא נחמדות” ופעילה מרכזית בתנועה הפמיניסטית “אחותי - למען נשים בישראל”.
בסוף השבוע הרשת רעשה סביב הפוסט שפרסמה אלמקייס בפייסבוק ביולי 2017, שבו כתבה: “אני מתה על זה שכולם מדברים על ערכי מפא”י, שייעלמו עכשיו ממפלגת העבודה. איזה ערכים? לדכא אוכלוסיות שלמות מטעמי גזענות, להקרין ילדים ולחטוף תינוקות?”. היא ציינה בהמשך: “הפוסט מוקדש למי שמתגעגע לימי מפא”י. ואם נראה לכם שאני אמורה לסתום את הפה רק כי יש עכשיו מרוקאי בראשות המפלגה, בלי שינויים נוספים, אז טעיתם”.
בסוף השבוע התנהל בקבוצות וואטסאפ של מפלגת העבודה דיון סוער על שיבוצה במקום ה־10 בעבודה־גשר, והיו שהאשימו אותה ב”גזענות” וב”שנאת אשכנזים”. היה אף מי שכתב: “אלמקייס זה פיגוע במפלגה. מוקש שפרץ הטמין. כעת שינטרל את המוקש”.לעומת זאת, פעיל העבודה אייבי בנימין, הציע לכולם לראות את חצי הכוס המלאה וכתב: “אם כרמן אלמקייס עשתה את כל הדרך מתיעוב מפא”י למפלגת העבודה, הכל אפשרי. היא סמל לשינוי שיכולים לעבור מלא מבני עדות המזרח לשמאל/לעבודה”.הבימאי והתסריטאי רון כחלילי טען: “כרמן אלמקייס, ששובצה במקום העשירי בעבודה־גשר, משחררת ביממה האחרונה גלי שנאה והתנגדות שלא היו מביישים את עידן הצ’חצ’חים של דודו טופז”.

אלמקייס עצמה התייחס אתמול לסערה ואמרה: “הרבה השתמשו בזה והפכו את זה לאיזה מסע שנאה. אני חלילה לא שונאת אף אחד. אני מעולם לא בדקתי צבע עור. יש דברים שנאמרו על מפא”י ועוולות העבר. זו ביקורת עניינית ללא שנאה. יש בה רק רצון לתיקון. אני חושבת שהחיבור של אורלי ועמיר הוא טבעי ומופלא. לא יכולתי לאחל לחיבור טוב מזה”.
לדבריה, הביקורת עליה מקורה בספינים ממפלגה אחרת. “התקבלתי בחיבוק גדול בעבודה. את הספין בטוויטר נשאיר בטוויטר. חברנו יחד לדרך משותפת, ונעשה הכל כדי להביא את האנשים ואת הקולות מהשטח. את דיירות הדיור הציבורי, את הנזרקים מגבעת עמל ואת שכונת אבו כביר. אותם נביא ביחד איתנו להיאבק במסדרונות הכנסת”.
יו”ר מפלגת העבודה עמיר פרץ התייחס אתמול למועמדותה של אלמקייס ברשימתו לכנסת ואמר: “יש מקום לדלג על משקעי העבר. עברנו את זה. יש לנו מדינה אחת ועם אחד. אני מקבל את כרמן כמות שהיא, והיא פועלת למען התיקון ולמען המסע החברתי החדש שאני ואורלי לוי־אבקסיס מקדמים”.