האם בחודש שנשאר עד לפתיחת שנת הלימודים החדשה יימצא פתרון לתלמידי החינוך המיוחד? נציגי אלו"ט (אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם) שלחו מכתב ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי, ובו פירטו בעיות הדורשות טיפול לקראת פתיחת שנת הלימודים. בין הבעיות הם מציינים התווספות של כ־2,000 תלמידים הלוקים באוטיזם (מ־19 ל־21 אלף). 
אף שהשנה ייפתחו בתי ספר נוספים לחינוך מיוחד, לטענת אלו"ט אין בכך פתרון מספק, ולכן יש חשש כי יהיו תלמידים ללא מענה הולם, בשל חוסר מקום, והם ייאלצו לוותר על הלימודים. כמו כן אלו"ט מוחה על הסירוב לקיים ועדות השמה ושילוב שלא במועד שנקבע על ידי משרד החינוך, ומשום כך ילדים שאובחנו לאחר מכן נאלצים להמתין חודשים רבים עד לזימון הוועדה הבאה.
עו"ד הדס ארנון שרעבי, מאגף קידום זכויות באלו"ט, מסרה ל"מעריב": "כל השנה אנחנו נאבקים במחסור במסגרות החינוך ובסוף מגלים שאין מספיק מסגרות ייעודיות גם השנה, למרות פתיחת בתי ספר ייעודיים לילדים עם אוטיזם. תלמידי החינוך הרגיל ילכו שמחים לבית הספר, בזמן שיהיו תלמידים עם אוטיזם שיישארו ללא שיבוץ. אנחנו קוראים למשרד החינוך שנה אחר שנה להיערך לגידול במספר הילדים עם אוטיזם, מדובר בילדים שהם החוליה הכי חלשה ולכן הפגיעה בהם היא הכי חמורה ובלתי נסבלת".

היום צפוי להיערך דיון בוועדת החינוך של הכנסת בהשתתפות שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל המשרד שמואל אבואב ובמסגרתו תיבחן היערכות מערכת בחינוך המיוחד. באלו"ט מקווים כי בסופו של הדיון תצא בשורה מצד קברניטי משרד החינוך לתיקון המצב.