"המכתב עליו חתמנו מתבקש. הביקורת עליו צבועה מאין כמוה", כך אמר היום (שני) שר האנרגיה יובל שטייניץ בתכניתה של אילה חסון ב-103FM. השר הודה כי חתם על הצהרת הנאמנות לראש הממשלה, בנימין ונתניהו, והסביר כי "המכתב הזה הוא בעיניי טריוויאלי וטבעי, והביקורת עליו צבועה מאין כמוה". 
על דברי ליברמן כי 'ההחתמה בנוסח קוריאה הצפונית מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה', אמר שטייניץ: "על זה אפשר להגיד רק חחח. יש לי והיו לי חברים מישראל ביתנו, יש שם משמעת ברזל, ליברמן הוא תמיד יו"ר המפלגה ואף אחד לא מעז לרוץ נגדו. הוא לא מתמודד בכלל - קוריאה הצפונית מתאימה הרבה יותר ליחס בין ליברמן לחברי הכנסת שלו, הוא המנהיג האינסופי שם. הוא משווה אותנו לצפון קוריאה? אותו דבר אפשר לומר על כחול לבן - מפלגה שלא עשתה פריימריז. בזמן שהתחילו ספקות ברביעייה שלה כל חברי המפלגה הצהירו שהם נאמנים לגנץ והם נאמנים לרוטציה. יאיר לפיד, שהיה דיקטטור גדול ביש עתיד יטיף לנו? שליברמן יטיף לנו?". 

שם אין דמוקרטיה אמיתית, אבל אני שואלת אותך מדוע נתניהו זקוק לזה?
זה חידוש נדרים?
"אני לא יודע אם הוא באמת זקוק. יש ספין מכוער שהתחיל בכחול לבן, הליכוד ירוץ בראשות נתניהו וינצח בראשות נתניהו, הציבור בארץ יבחר בליכוד ובגוש הימין מתוך ידיעה שנתניהו יהיה בראש הגוש – ואז, אחרי כל זה – אנחנו נגיד לאזרחים - בחרתם נתניהו אבל קיבלתם רגב או שטייניץ. זאת בדיחה".

נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


אין אנשים בתוך הליכוד שמייחלים לזה? הם אומרים אי אפשר להזיז את נתניהו, הנה הזדמנות פז - שת"פ נדיר עם הרבה כוחות פוליטיים שרוצים להזיז את נתניהו. ככה זה יעבוד.
"בגלל שבליכוד יש חוקה, יש כללים, מותר להתמודד מול נתניהו בפריימריז לראשות המפלגה לליכוד. אבל הרעיון שהוא יודח אחרי שהוא ייבחר?
הרעיון שמישהו יזיז אותו? זה רעיון לא דמוקרטי, הונאת הציבור".

נתניהו ביקש את ההחתמה הזאת?

"אין לי מושג".  

תשובתך לא משקפת את האיי.קיו שלך.
"תשובתי משקפת את המציאות. לא בדקתי. הרבה פרשנים בתקשורת משתפים פעולה ונותנים גיבוי לספין הזה מטעם מפלגת תכלת לבן, הם כבר לא כחול, הצבעים התעמעמו לגמרי, או מפלגת אפור לבן, הכול אפור שם במפלגה הזאת. הם מפלגה אפורה לגמרי. רק אנשים ממפלגות לא דמוקרטיות יכולות להציע רעיון כזה שנתניהו אחרי הבחירות יוחלף. לא דיברתי עם נתניהו מילה על זה, הציבור יבחר".  

מה יקרה אם לא יהיו 61 מנדטים ולא תהיה אחדות? שוב נלך לבחירות?
"גם הבחירות הללו היו מיותרות ונגרמו בגלל קפריזה של ליברמן. ליברמן לקח את הקולות שלו לשמאל, לכן כדי להתמודד עם המצב הזה – צריך להצביע ליכוד גדול, ואז לא נעבור סחטנות מצד שום מפלגה".