‏חודשיים לאחר שעורר סערה כאשר התבטא בנוגע למדינת הלכה והשאיפה שמדינת ישראל תתנהל על פי חוקי התורה, השר בצלאל סמוטריץ' חזר על הדברים במהלך כנס שהתקיים הערב (שני) בירושלים של רבני בית הלל. "כולנו היינו רוצים שמדינת ישראל תנהג על פי התורה וההלכה אנחנו רק לא יכולים כי יש אנשים שחושבים אחרת ואנחנו צריכים להסתדר איתם", אמר סמוטריץ', "אני חושב שלא פעם אנחנו פוגשים סתירות לכאורה, שבאכפתיות ותשומת לב אפשר ליישב אותם בלי שצריך לשלם מחירים ולמזער את הקונפליקטים וממילא את הצורך או לכפות או להתפשר".

מי שמהר להגיב לדברים היה יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המוביל קמפיין סביב הנושא במהלך סבב הבחירות השני של 2019. "זה לא יאמן איך פעם נוספת בלי אפילו למצמץ, אנחנו שומעים את השר סמוטריץ' מצהיר שאם זה היה תלוי בו ובחבריו, הוא והם היו מבטלים את החוקים במדינת ישראל וכופים עלינו מדינת הלכה שפועלת רק על פי דין תורה", כתב ליברמן בפייסבוק. "אז יש לנו חדשות בשבילך", המשיך וכתב, "לא יהיה לך צורך להסתדר איתנו מכיוון שב-18 בספטמבר תקום פה ממשלה לאומית ליברלית רחבה, בלעדיך ובלי כל מי שמנסה לכפות עלינו מדינת הלכה".



סמוטריץ' השיב לליברמן ואמר כי "בגלל שנאת חינם חרבה ירושלים. כמה עצוב שבשיא ימי אבל בין המצרים אנשים מתוכנו מזכירים לנו את השבר הנורא שהובילה אך ורק שנאה. הבוקר זה היה לפיד והערב זה ליברמן". אומרים לי 'תכנס בו בחזרה' אבל אני מזכיר לעצמי מדוע איני מסדר השבוע את זקני, נמנע מאכילת בשר ונוהג בעוד מנהגי אבלות. לא אפול למלכודת הזו. לא בימים אלו. מציע ומבקש מכולם לפני שהם מושפעים מהשנאה והקטלוג לצפות בקטע המלא מתוך נאומי בכנס רבני בית הלל. והאמת והשלום אהבו".
 


בהמשך הוסיף סמוטריץ' ואמר כי "לדברים שאמרתי קוראים התחשבות בציבורים אחרים. זו דמוקרטיה. לא מוכן שירמסו ציבור בגלל האמונות שלי. לא חרדים ולא חילונים. אני גם מוכן שישמיעו מגוון דעות גם אם הם לא דעות שלי. כל זה נעדר מהשיח של ליברמן ולפיד. תראו את כל הדברים שלי ולא רבע משפט".

כאמור, לפני כחודשיים אמר סמוטריץ' התבטאות דומה במהלך יום ירושלים בישיבת מרכז הרב, כאשר ציין כי הוא שואף להגיע למשרד המשפטים על מנת "להשיב את משפט התורה על מכונו".בראיון שנתן יום למחרת לכאן ב' בנוגע לשאלה האם במהלך הזה הוא למעשה שואף להקמת מדינת הלכה אמר סמוטריץ' כי "מפריחים מושג מפחיד לאוויר. חוקי התורה עדיפים בהרבה על מדינת ההלכה שהקים כאן אהרן ברק. למה מדינת הלכה שמי שקובע בה את ההלכות זה אהרן ברק זה בסדר?

עוד אמר כי "בוודאי שרצונותיי בטווח הארוך זה שמדינת ישראל תתנהל על פי חוקי התורה, זה ייקרה כשעם ישראל ירצה ואני סמוך ובטוח שעם ישראל ירצה כשיראה כמה משפט התורה נכון, צודק והומני. מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי ותחזור להתנהל כפי שהתנהלה בימי דוד המלך, על פי משפט התורה ובהתאמה לאיך שחיה החברה ב-2019".