בארה"ב נרשמה עלייה בשיעור 83% בשימוש יומי בקנאביס בקרב נשים לפני ההריון ובמהלכו – כך עולה ממחקר מקיף שנערך לאורך קרוב לעשור. ממצאיו פורסמו בשבוע שעבר ב־JAMA, כתב העת של האיגוד הרפואי האמריקאי. מדובר בעלייה ניכרת ומתמדת, לא רק במספר הנשים הצורכות קנאביס בשנה שלפני ההריון ובשלביו המוקדמים אלא גם בתדירות השימוש. המחקר בוצע בין השנים 2009 ל־2017 בצפון קליפורניה, בהשתתפות 276,991 נשים ובאופן שסקר 367,403 הריונות בסך הכל.
 
מבחינת היקף השימוש בקנאביס בשנה שלפני הכניסה להריון, נצפתה עלייה מ־6.8% ל־12.5% (עליה של 83%), ובשיעור שימוש בסם הקל במהלך ההיריון-  מ־1.9% ל־3.4% (עלייה של 78%). באשר לשיעור הנשים שדיווחו על שימוש בקנאביס בשנה שלפני ההריון, קבוצת הנשים הצורכות את הקנאביס מדי יום גדלה מ־17% ל־25%; באשר לנשים הצורכות מדי שבוע קנאביס, נרשמה עלייה מ־20% ל־22%. לעומת זאת, בשיעור הנשים הצורכות את הסם בתדירות של אחת לחודש או פחות מזה, דווח על ירידה מ־63% ל־53%. 
 
ממצאים דומים נצפו בקרב נשים הצורכות את הסם במהלך ההריון: בשיעור הנשים הצורכות קנאביס מדי יום דווח על עלייה מ־15% ל־21%; בשיעור הצרכניות השבועיות - עלייה מ־25% ל־27%, ואילו בקרב הנשים שצרכו אחת לחודש (או פחות) - גם שם נצפתה ירידה, מ־60% ל־52%. 

החוקרת הראשית ד"ר קיילי יונג־וולף אף העריכה: "מדובר בהיקפים גבוהים יותר, משום שאנו מניחים שנשים אינן ששות לחשוף את הנושא לרופאים המטפלים בהן". 

היות שהמחקר נערך מטעם חברת שירותי בריאות מרכזית בארה"ב, קייזר פרמננט (על בסיס דיווחים עצמיים של הנשים), לא ניתן להסיק מכך על התנהגות זהה בארץ. עם זאת, אחד המומחים בתחום בישראל, ד"ר סרגיי טוניצקי, כירורג בכיר במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי הלל יפה, אמר: "נשים המתכננות הריון או נשים בהריון שצורכות קנאביס, אם כסם קל ואם בצורת קנאביס רפואי, חייבות לדווח על כך לרופא המטפל לצורך התייעצות משותפת למציאת תחליפים שלא יפגעו בעובר". 

ד"ר טוניצקי אף טוען לקשר מוכח מחקרית בין צריכת קנאביס ובין לידות מוקדמות, לידת תינוקות במשקל נמוך ועיכוב התפתחותי של תינוקות. "למשל, מחקר אחר שהתפרסם לאחרונה הראה שלצריכת הקנאביס יש השפעה  רבה על דיכוי רצפטורים במוח של העובר. זה גם משפיע על עיכוב התפתחותי בילדים, עיכוב המתבטא בליקויי למידה, בהפרעות ביכולות הקוגניטיביות, בהפרעות קשב וריכוז וכן בהפרעות התנהגותיות", סיכם ד"ר טוניצקי.