אני אם לילדים קטנים ועובדת כשכירה בתחום הריפוי בתנועה. לאחרונה אני מוצאת את עצמי חולמת על עצמאות כלכלית ושוקלת להתחיל להיות עצמאית. אני יכולה להנגיש את המחול לכל גיל. יש לי ביטחון בעשייה, אבל הפחד מפרסום מרחיק לי את החלום. איך אוכל לעשות את הצעד הראשון כדי לפתוח קורס מחול מודרני? 
“כשאנחנו עומדים לפני הפחדים שלנו חשוב שנבין מה באמת משתק אותנו. האם מדובר בפחד מחשיפה או שמא אנחנו מרגישים כמו צ’ק ללא כיסוי וחוששים שמישהו יגלה את זה. ברגע שנגדיר מה באמת מפריע לנו נוכל להתמודד בקלות רבה. בין השורות את אומרת שריקוד הוא תחום הבוער בעצמותייך, אז למה את לא עושה מעשה? תשאלי את עצמך מה מונע ממך לחלק את המתנות שלך לעולם. הרי את מסתובבת עם שמש בכיסים - הריקוד הוא הסגולה שלך, הוא האור כשהכל הופך חשוך. אז למה שלא תחלקי את השפע החוצה?

"בתור התחלה, אני רוצה שתתגברי על החולשות שלך. פתחי דף פייסבוק, בו אחת לשבוע תעלי קטע וידיאו קצר בו את רוקדת. תסבירי בכמה מילים מה בדיוק את עושה כדי שאנשים יבינו את הערך של התנועה. אל תהיי צדקנית ואל תגידי שאת לא מצליחה. לא מצליח זה אדם שניסה וניסה ועשה ככל יכולתו והוא מקבל תוצאה שונה ממה שקיווה. את חוששת מלא להיות מושלמת, זה מה שכובל את ידייך. חלק גדול מהחלום שלך הוא דווקא להתמודד. ללכת מהמקומות הבטוחים שלך לכיוון אחר. תחליטי שאת עושה חמישה סרטונים כאלה לעצמך. לעצמך, אל תוציאי החוצה. הפרסום הוא שלב שני. תתחילי משלב ראשון וככל שתעשי את זה יותר תתחילי להתאהב ביכולת לשתף". 
אני בעל עסק לעיצוב גרפי ומרגיש שיש לי בעיה חריפה של ניהול לוחות זמנים. אף על פי שיש לי שותף, אני מתעקש להיות בשליטה כל הזמן. במהלך ימי העבודה אני נוהג לקחת פרויקטים רבים תחת חסותי, אבל ברגע האמת לא מצליח לעמוד בהשלמת העבודה בזמן, מה שפוגע לי בפרנסה. כיצד לדעתך ניתן לשפר את הבעיה?

"אנשים בעלי נטייה לאמנות צריכים לזכור שאסור לנהל אמנות באשר היא. אני כתבתי חמישה ספרים בחיי ויודע, על בשרי, שאין עינוי גדול מזה. לתפיסתי, צריך להרגיל את המוח לייצר אמנות. הדרך הכי טובה לבצע זאת היא באמצעות פינוי זמן ומקום והאצלת סמכויות. תדע להעביר דברים הלאה בביטחון, מתוך ידיעה ברורה שגם אם אתה לא תעשה משהו, הוא עדיין יתבצע בצורה טובה. אל לך לחשוש להעביר סמכויות לשותף שלך, זו הזדמנות פז בשבילך ללמוד לפנות זמן לעצמך ולתת ביטוי ליצירתיות שלך.

"תתחיל לפנות זמן ביומן ליצירה, ואז ברגע שאתה רואה את התזכורת קופצת מול העיניים תעצור הכל וגש לפינת היצירה שלך. בהמשך יכול מאוד להיות שתלמד שהדרך הכי טובה בשבילך ליצור היא ללכת לים. אולי תגלה שיש שעות בהן אתה עובד יותר טוב. הנושא מאוד אינדיבידואלי וכל עוד אתה מנסה ומתנסה תוכל לקבל תוצרים טובים". 
אני אב לארבעה ילדים, מתגורר כרגע בשכירות ובעל דירה להשקעה שמניבה לי כסף. אני תוהה אם כדאי למכור את הדירה הקיימת, לקחת משכנתה ולרכוש דירה גדולה יותר או להמשיך להתגורר בשכירות?
"אנשים שולפים באופן אוטומטי משפטים כמו 'אנחנו חייבים לרכוש דירה משלנו', 'אנחנו לא יכולים להמשיך לשלם שכירות', בשעה שבמקומות רבים ברחבי העולם משפטים אלה כלל לא נאמרים ואינם חלק מהמציאות. לתפיסתי, השאלה ששאלת כלל לא נכונה מיסודה. במקום לשאול אם עליך לוותר על מקור ההכנסה שלך לצורך רכישת בית, תשאל את עצמך אם רכישת נכס בשותפות עם הבנק תצליח להניב לך איזושהי תשואה.

"אתה תבין שהתשובה היא חד־משמעית: לא. הרי בכל חודש אתה משלם משכנתה לבנק וכך מתרחק מעצמאות כלכלית. אם תתבונן על האנשים סביבך תראה שהחוויה המשפחתית הכלכלית שלהם לא קלה, הם לא חווים שגשוג כלכלי, אז למה אתה רוצה ללמוד מהם? אין הבדל בין תשלום משכנתה לתשלום שכירות. בשני המקרים אתה תשלם את אותו הסכום. תראה איך אתה מייצר מציאות כלכלית טובה ונכונה עבור משפחתך ולא משתעבד לתשלומים לבנק".