נראה שבשם האהבה, הזוגיות והשוויון בין המינים, פורחת בעולם הטיפוח תעשיית מוצרי היוניסקס, המציעה תכשירים המתאימים לנשים ולגברים כאחד. לא עוד קרם לחות לאישה וקרם לחות לגבר, אלא מוצר אחד המתאים לו ולה. כנראה לכך מתכוונים כשמייעצים לנו לטפח זוגיות. בארצות הברית ובאירופה מוצעות שלל סדרות של מוצרי טיפוח יוניסקס, בתעשייה שרק הולכת וצוברת תאוצה. בישראל, כרגיל, זוהי מגמה שעודנה בחיתוליה, ולעת עתה רק מותגים בודדים דוגמת ביופור ודרמלוג'יקה מציעים את מוצריהם בלי להתחשב בזוטות כמו מגדר.
“תעשיית מוצרי טיפוח היוניסקס פורחת בשנים האחרונות סביב העולם. יש לא מעט מותגים המציעים תכשירים שאינם תלויי מגדר, דוגמת SkinMedica SkinCeuticals ו־ .Obagi נשים וגברים יכולים להשתמש בהם יחד", אומרת גליה תורן חן, יועצת אסטרטגית למותגי טיפוח. “אלו מוצרים שטרם הגיעו לארץ, ויש לכך שתי סיבות עיקריות - שוק רווי מותגים והרגלי צריכה שעדיין קשה לשנות. בייחוד כשזה מגיע לגבר הישראלי, שאוהב את המוצרים שלו בגוני כחול ושחור, נוטפי ריח גברי עם פנייה אישית על האריזות, כלומר שיהיה רשום על גביהן man או for him ".
יש הטוענים כי כלל לא קיימים הבדלים בין תכשירי הטיפוח המיועדים לגברים לאלו המוצעים לנשים. לפי אותה טענה, זהו למעשה טריק שיווקי למכירת אותו המוצר באריזות במראה שונה. “גם אם לא נחשיב את מוצרי האיפור ונתייחס רק למוצרי טיפוח, נגלה שכ־ 90% מצרכני הקוסמטיקה הן נשים. האם יש הצדקה לפיתוח סדרות או מוצרי טיפוח ייעודיים לעור הגברי? השאלה היא את מי שואלים. אם את אנשי השיווק או שמא גורמים מקצועיים המתמחים בעור", אומרת רונית שגב, ביולוגית, חוקרת עור ומפתחת תכשירים בחברת הקוסמטיקה ביופור. "מומחי השיווק יעידו שגברים צריכים ריח ומראה התואמים את הסטריאוטיפ הגברי. התשובה המקצועית היא שעור הוא עור. רקמת העור בגברים ובנשים עוברת את אותם השינויים, והיא בעלת פיזיולוגיה דומה, למעט שיער הפנים אצל גברים.