תוקף את ליברמן: יו"ר מפלגת העבודה-גשר, חבר הכנסת עמיר פרץ, מתח ביקורת חריפה על יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בתוכניתם של רון קופמן וינון מגל ב-103FM: "ליברמן נשמע כל כך מצחיק והזוי. הרי האיש שהלבין את כל מעשיו של נתניהו היה ליברמן. האדם שהוא אלוף הקומבינות שנשכר לכל עסקה פוליטית מלוכלכת".

ליברמן אומר שאתה ונתניהו כבר מסוכמים ויש על השולחן את מועמדותך לתפקיד נשיא המדינה.
"אני נדהם מאומץ הלב שלו לומר משפטים כאלה. היום אני מבין למה, כי הוא הצליח להתחפש, הוא הרי זאב בעור של כבש. פתאום הרבה אנשים מהמרכז שמאל אומרים שאם נצליח להדיח את נתניהו אז ניתן לו קולות, אבל בל נשכח - מדובר באחד האנשים הכי גזענים במדינה הזאת, הוא אחד האנשים שנלחם יותר מכל במערכת המשפט, במערכת אכיפת החוק, לכן היזהרו לכם".

הוא נלחם על חפותו.
"לא לא, הוא האדם הראשון שעשה דה לגיטימציה למערכת המשפט ולמערכת אכיפת החוק. זה שהוא נלחם על חפותו. אני שקלתי להתמודד לנשיאות לפני שהכריזו על בחירות, אבל מרגע שהכריזו על בחירות ואני עומד בראש מפלגת העבודה אין לי שום כוונה להפקיר את חבריי, ואני מתכוון להישאר לעוד הרבה שנים. לכן שאלת הנשיאות איננה על הפרץ".

מה יקרה אם הימין לא ישיג 61? 
"אני לא פרשן, מניח שיהיו הרבה זעזועים פוליטיים. יהיו הרבה מלחמות גם בליכוד וגם בכחול לבן, לא יהיו עוד בחירות. תהיה ממשלה גם אם הליכוד יתפרק וגם אם כחול לבן תתפרק. כן, אני רואה מצב שמערערים על שלטון נתניהו בתוך הליכוד. עד היום לא היה ערעור על נתניהו כי הוא הביא להם מנדטים והצליח להרכיב ממשלה, ברגע שזה לא יקרה – אין סרט שבו נלך לבחירות חדשות. אני מניח שגם בכחול לבן עוד יהיו זעזועים, חלק מזה אנחנו רואים כעת עם המלחמות הפנימיות. לגבי הליכוד – אני מכיר את האנשים שם ואין מצב שהם יוותרו על שלטון וימשיכו ללכת שבי אחרי נתניהו".
 


זאת אופציה ריאלית?

"זה ריאלי. אין ספק בכך. כחול לבן זה מיזם פוליטי שהוקם בלי מהות ותוכן. אנשים רצו להחליף את ביבי ולכן שעטו אל כחול לבן ללא מהות. האזרחים מבינים שיש בכחול לבן קיצוניות והפכים מוחלטים מצד לצד. הפוטנציאל לכך שגם כחול לבן וגם הליכוד ייראו אחרת אחרי הבחירות – הוא פוטנציאל גבוה".

האם התיעוב שלך כלפי ברק מנע ממך לעמוד בראש המחנה הדמוקרטי, עבודה וגשר?
"ממש לא. אני קיבלתי החלטה נכונה. אם הייתי עומד בראש הגוש של מרצ וברק, הייתי מפיל לטמיון את המעמד הייחודי שיש לי במערכת הפוליטית הישראלית – אני היחיד במרכז-שמאל שיכול לשבת עם ערבים וחרדים ביחד ולדון איתם על המכנה המשותף שלהם. כשאני מגיע ואומר להם שהמאבק המעמדי על שכר מינימום, הזכות לקבל דירה במדינה – זה מאבק משותף לכולנו. יש לי שותפה מדהימה".
 
מה הסיכוי שתקבל הצעה להיות שר האוצר, לוי לרווחה - תשב עם נתניהו?
"בעיניי הליכוד, או נתניהו עצמו, זה לא דבר שמחרימים אבל כל עוד יש כתב אישום וכתב חשדות – אנחנו לא ננהל איתו מו"מ ולא נשב איתו, זה לא עניין של הצעה לשר כזה או אחר. חד משמעית".