מדרג החופים הנקיים: ממדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, השני לחודש יולי , עולה כי אף רשות מקומית לא דורגה בציון "מלוכלך" או "מלוכלך מאוד". עם זאת, 65.15% מהחופים שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 67% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 72.72% מהחופים נקיים עד נקיים מאד. מתחילת השנה 62.12% מהחופים נקיים לפחות 70% מהזמן.
הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן: אילת, אשדוד, תל אביב- יפו, גן רווה, בת ים וחוף השרון. (יצויין שהמדד מתייחס לניקיון החופים עצמם ולא לאיכות מי הים בהם י"ב). המשרד להגנת הסביבה קורא לנופשים ולמטיילים להשאיר את הכלים החד-פעמיים בבית וליהנות מחופים וים נקיים מפלסטיק.
תופעת הפסולת בים ובחופים (marine litter) מהווה בעיה גלובלית ופוגעת בחופי העולם כולו. על-פי הערכות שונות, מדי שנה מושלכים לימים ולאוקיינוסים כ-8 מיליון טונות של פלסטיק. בישראל נמצא, שעד 90% מהפסולת הימית היא פלסטיק שכמעט ואינו מתכלה. ובקצב הזה, ב-2050 מי הים יהיו עשירים יותר בשאריות פלסטיק מאשר בדגים חיים.

לפחות 60% מהפסולת בים ובחופים מקורה במקורות יבשתיים - ציבור לא אחראי המבלה בחופים ומשאיר אחריו לכלוך: בקבוקי שתייה, כלים חד-פעמיים, קשיות שתייה, שקיות פלסטיק, בדלי סיגריות, שאריות מזון ועוד. פסולת נוספת מצטברת בחופים משפכי נחלים או מפלט ים, שכולל במקרים רבים פסולות שנשטפו מחופים אחרים ונסחפו בזרמי הים, לעתים למרחקים ארוכים.

המשרד להגנת הסביבה ועמותת אקואושן ממשיכים גם השנה בקמפיין הסברה תחת הכותרת: "חד-פעמי – לא בים שלי". הקמפיין קורא לציבור להשאיר את הכלים החד-פעמיים בבית וליהנות מחופים וים נקיים מפלסטיק. את קמפיין ההסברה, באמצעות לפ"מ, יוביל גם השנה גבי עמרני עם סרטון על מצב החופים שיזכיר לכולנו לקחת איתנו חזרה את כל מה שהבאנו לים ולא להשאיר פסולת בסביבתנו.