יו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שלישי) לסרטון שפרסם אתמול יאיר לפיד ועורר סערה וטענות לפיהן הוא אנטישמי, והוביל לשמועות על קרע במפלגה: "זה שיש לפעמים מתיחות וחילוקי דעות זה לא אומר שיש התפרקות. לעתים מתווכחים אבל ממשיכים קדימה". גנץ הכחיש כאמור את השמועות במהלך סיור של ראשי סיעת כחול לבן בדרום הארץ. לפיד עצמו טען בסיור, כי "יש אדם אחד שרוצה לפרק את כחול לבן וקוראים לו בנימין נתניהו. לא ניתן לו את התענוג". 



לאחר מכן מסרו חברי כחול לבן הצהרה ביטחונית נוכח האיומים מצד החמאס בגבול עזה: בפתח הדברים אמר גנץ: "אנחנו לא מתכוונים שההרתעה תישחק ושהסבבים ימשכו. בפעם הבאה שיקרה כאן משהו נוודא שזה יהיה הסבב האחרון. אנחנו לא נקבל הסדרה אלא נביא להכרעה צבאית של החמאס. אם צריך נפעל להוריד את ראשי חמאס. יהיה לנו תנאי כפול - שקט מוחלט והשבת הבנים. אם לא - נצא למערכה רחבה. לצה"ל יש את היכולת המבצעית לכל פעולה ולנו יהיה את האומץ לבצע".
חה"כ לפיד אמר, כי "בפעם הבאה ש-700 טילים יצאו מפה מעזה אל שדרות אתם צריכים להחליט איזה קבינט אתם רוצים שיעמוד כאן - רא"ל גבי אשכנזי או בצלאל סמוטריץ', רא"ל בוגי יעלון או מירי רגב, רא"ל בני גנץ ואני או אף אחד, כי נתניהו הרי נעלם כל פעם שיורים מעזה על תושבי עוטף עזה. אנחנו עומדים פה מפני שחמאס צריך לדעת שבפעם הבאה שירו טילים על אזרחי ישראל, אז ראשי חמאס במשמרת שלנו לא יקבלו מזוודות עם דולרים, הם יקבלו טיל מונחה לתוך הבית שלהם".

שר הביטחון לשעבר, רא״ל במיל' משה בוגי יעלון אמר כי "מאפריל בשנה שעברה התחילה מדיניות של לשלם לחמאס כדי להשיג שקט. כך לא משיגים שקט, לא בפרוטקשן ולא בטובות הנאה ואת זה אנחנו חייבים לשנות, כל פרובוקציה מבלון או עפיפון ובוודאי טיל, חייבת לקבל תגובה חריפה שלנו ולזה אנחנו נחתור. אי אפשר היום שלא להזכיר את החללים והנעדרים שנמצאים בעזה, פה במרחק קצר. אחרי הצהריים אשתתף באזכרה של סרן הדר גולדין ז״ל, שהוא גם אחייני. אנחנו נפעל כדי להפוך את העובדה שסרן הדר גולדין, סמ״ר אורון שאול והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד יהפכו לנטל על החמאס ולא לנכס שלהם".
 
הרמטכ״ל לשעבר רא״ל במיל' גבי אשכנזי הוסיף כי "כשאנחנו נהיה בממשלה לא יהיה סבב ועוד סבב. יש כבר סחרחורת. המדינה צריכה לתת פה תחושת ביטחון. נכריע את שלטון החמאס. נפגע במפקדות, במחסנים, בפעילים. צה״ל יודע לעשות את זה. אנחנו נדע לתת את ההוראה. אחר כך נשקם את המצב ההומניטרי בעזה. נפריד בין אוכלוסייה לבין טרור. נטפל בעוטף ישראל שנפגע. חקלאים, תושבים, שלא טופלו במשך שנים".