הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, בראשות חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד) מקיימת כעת דיון בהשתתפות שר החוץ, ח"כ ישראל כ"ץ (הליכוד), מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, ובכירים נוספים מהמשרד.  יו"ר הוועדה אמר כי "בתקופה האחרונה לפני הבחירות נכנסנו למשמעת שונה של הוועדה ומיעטנו בכינוסים אך אי אפשר בלי פיקוח במשך שלושת רבעי שנה ולכן זו פגישה לפני אחרונה בסבב של ראשי הארגונים החשובים".
השר כ"ץ אמר בדיון: "לפני חצי שנה מוניתי לתפקיד ממלא מקום שר החוץ ונכנסתי למשבר קיים, ולמסלול מדיני של תכנית עבודה הקיימת ל-2019". לדבריו, היו שתי סוגיות עיקריות, סוגיית שכר חו"ל שהוסדרה כבר, וסוגיית תקציב המשרד שאני בטוח שתיפתר. "כולם מודעים לעוגה התקציבית המאתגרת ואנו פועלים ביחד להסדרה באופן שיאפשר את פעילות המשרד החשובה", הסביר, "הטיפול בחיזוק ירושלים נמצא בעדיפות ראשונה ואני מאמין שנוכל לקדם דברים בנושא. דברים נוספים בראש סדר העדיפויות הם חיזוק הקשר האזורי והטמעת היבטים כלכליים בעבודת המשרד".
בהמשך דבריו התייחס לביקוריו האחרונים בכינוס האו"ם ובאבו דאבי, זאת כחלק מהפעילות המדינית. "הדבר העיקרי הוא עליית מדרגה בקשרים עם מדינות המפרץ", הסביר, "רק לאחרונה פגשתי אישיות בכירה באמירויות והיו סיכומים משמעותיים והמטרה שלי, בגיבוי מוחלט של ראש הממשלה, היא לפעול לנורמליזציה גלויה ולהסכמים חתומים וגלויים מול מדינות המפרץ". לדבריו, אין לנו סכסוך איתם, אין לנו גבולות איתם, יש רק את הסוגיה הפלסטינית.

 "באותה פגישה הבאתי את ארדואן כדוגמה, שאנו לא אוהבים אותו, וגם הם לא לדעתי. ברור שיש כאן עימות מולו, אבל היקף הסחר עם טורקיה רק הולך ועולה", סיכם, "באזור הזה יש frenemies. אפשר להתווכח על דבר אחד ולשתף פעולה באחרים".