על רקע ההודעה כי התגבשה תשתית נגד סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בחשד לביצוע עבירות של הצעת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בחדשות 13 פרסמו הערב (שלישי) עדות של אחת מעובדות משרד הבריאות ובה היא מספרת כיצד הציע, לכאורה, ליצמן לה ולחבריה שוחד.



העדות קשורה לפרשה העוסקת בבית עסק לממכר מזון שממוקם רחוב אחד מביתו של ליצמן, שהיה גם אחד מלקוחותיה הקבועים. במקום נמצאו שני חיידקים המהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור, אך לפי החשד ליצמן הנחה לעכב את ביצוע הצו ולפי עדותה של העובדת - הציע לכאורה שוחד לעובדי משרד הבריאות ואנשי המקצוע על מנת לשנות את התוצאה. 



העדה מספרת כי העובדים נדרשו להגיע לאותה מעדניה ונדהמו מהצעקות שהשמיע ליצמן במקום, ומההטבות שהציע להם לכאורה לאחר מכן. בעדותה היא מספרת: "מהר מאוד נהיה ברור שבכוונתו להשאיר את העסק (המסעדה) פועל. תבין, אתה נמצא בסיטואציה מאד מלחיצה, מול שר הבריאות, שעכשיו צועק 'אני שר הבריאות, אני עשיתי רפורמה בטיפולי שיניים, אני עשיתי כך וכך - ומי אתם? מי אתם?'. 


"שקט, דממה", היא ממשיכה, "ואז עולה התשובה 'אנחנו אנשי המקצוע וזו חוות הדעת המקצועית'. מכאן הסתיים שלב האיומים וההפחדות. עברנו לשלב ההטבות. השר ביקש מכולם לצאת, נשארנו ארבעה, ואז הוא התחיל להציע לנו הטבות בשכר", סיפרה העובדת. 

בחדשות 13 ציינו כי מחומר הראיות עולה כי אותם עובדים שלא קיבלו את ההטבות נפגשו, ואחרים על פי החשד אף פוטרו מפורומים שונים. עוד דווח כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בוחן ברצינות את הקושי שבהמשך כהונת ליצמן במשרד הבריאות. גורם משפטי אמר כי "היועמ"ש חייב למנוע מליצמן לכהן במשרד הבריאות. לא ייתכן שפקידים בכירים שהם עדי תביעה בתיק יחששו שיבולע להם ויהיו חשופים להשפעות. זה מצב לא נורמלי ולא נכון".

הבוקר נמסרה מלשכתו של סגן השר ליצמן תגובה לפרסומים: "כפי שהודענו לאורך כל הדרך, סגן השר ליצמן פעל בכל שנות תפקידו לטובת אזרחי ישראל, בשקיפות מוחלטת ועל פי חוק. לשכת ליצמן נוהגת במדיניות ברורה של דלת פתוחה, לסיוע ועזרה לציבור. זאת, ללא אפליה בין האוכלוסיות והמגזרים וללא בירור מצבם של הפונים אליו לסיוע, אלא לפי החוק והיושר. מהודעת המשטרה אף עולה בבירור שגם המשטרה סבורה שלא נעברה כל עבירה במרב סעיפי החשדות בהן נחקר סגן השר ליצמן. לגבי הטענות האחרות אנו בטוחים ללא ספק כי לאחר בחינה מדוקדקת יתגלה כי לא נפל כל פגם במעשיו של סגן השר".