ראש הממשלה בנימין נתניהו מפעיל לחצים כבדים על יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, להסיר את מועמדותו לכנסת ו"לסגור" את המפלגה, כך דווח הערב ב"חדשות 13". הצעתו של נתניהו כוללת את כיסוי החובות של מפלגת זהות, בסך שלושה מיליון שקלים, תמורת סגירת המפלגה. עוד דווח, כי גורמים בליכוד אף מנסים לארגן פגישה בין השניים.



יחד עם זאת דווח, כי מקורבים לנתניהו דווקא מייעצים לו לסייע לפייגלין לעבור את אחוז החסימה. לדבריהם, מצביעים ליברלים שמצביעים למפלגתו של פייגלין לא באופן וודאי יצביעו לליכוד. בנוסף, פייגלין מצדו מציע למקורבים להקים מטה המיועד לציבור הרוסי גם אצלו. נימוק נוסף של המקורבים הוא ש"כל קול שיילך לפייגלין - לא יילך לאיילת שקד" מאיחוד מפלגות הימין.



לפני כשבוע הגישה מפלגת זהות את רשימתה לבחירות לכנסת ה-22, וחסמה כל אפשרות של איחוד עם איחוד מפלגות הימין. פייגלין החליט להתמודד באופן עצמאי לאחר שכל ניסיונותיו לחיבורים בגוש הימין עלו בתוהו. לאחר הגשת הרשימה אמר פייגלין כי "האותיות שהוצעו לנו הם ז' ו-ן'. אני מגיש את הרשימה ביום הולדתי ה-57 כך שהכל יוצא לטובה. מה שחשוב זה לא האות אלא הבשורה שיוצאת מכאן הבשורה המדימה של חרות פרטית ולאומית שמובילה מפלגת זהות. בסקרים האחרונים אנו עוברים את אחוז החסימה. התמונה התבהרה ואנו כעת הכתובת היחידה למי שלא רוצה להצביע ליכוד או למפלגה חרד"לית. הגשנו רשימה מעולה של מועמדים ומועמדות. לאחר הבחירות נמליץ לנשיא להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על מי שיוביל את המחנה הלאומי".



לאחר פייגלין נמצאים ברשימת זהות גלעד אלפר, רונית דרור, ארקדי מוטר ורפאל מינס. כזכור, בבחירות הקודמות הייתה הסתמנה זהות כהפתעת הבחירות , אולם בסופו של דבר היא לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה.