מוחמד חט'יב, המטפל החשוד ברצח אפרים בן ברוך ז"ל, חוסה במוסד סיעודי בחיפה, שוחרר הבוקר (רביעי) למעצר בית בן שלושה שבועות, לאחר שהמשטרה החליטה שלא לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בעיר. המטפל שוחרר למעצר בית לאחר שבמסגרת החקירה המשטרה לא הצליחה לגבש חוות דעת או ממצאים מוחלטים שקיים קשר סיבתי בין תקיפת החוסה לבין מותו, עם זאת הוא עדיין מוגדר חשוד במעשה.



כזכור, בסוף חודש שעבר נעצר חט'יב בחשד לתקיפתו של בן ברוך מספר פעמים, כאשר בחודש יולי האחרון אושפז בן ברוך בבית החולים לאחר שהותקף, לכאורה, על ידי חט'יב. המטפל עצמו מכחיש קשר לאירועים. עורכת דינו טענה כי חט'יב לא היה מעורב בפגיעה בבן ברוך, ולדבריו של מרשה מדובר אירוע של פגיעה עצמית. "אני מבינה את הצורך בשעיר לעזאזל אבל זה לא מרשי. אני חושבת שהתמונה תתבהר. היה צורך לבצע עוד פעולות חקירה. אני מעדיפה להשאיר את הוויכוח לאולם בית המשפט. מבינה את צער המשפחה", אמרה.



מהנהלת המעון בו התרחש המקרה נמסר כי "הנהלת המעון מרכינה ראש ומשתתפת בצערה של המשפחה ועושה כל שביכולתה לתמוך בה ברגעים קשים אלו. נדגיש כי מלבד הדיווח המיידי על ידי הנהלת המעון, מיד עם היוודע המקרה כמו גם הגשת התלונה, המעון ממשיך ומשתף פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה וגורמי הרווחה".
 
עוד נמסר כי "אנו רואים בחומרה מקרים מסוג זה, לא נסכים לסבול התנהגות אלימה מכל סוג שהיא, ונטפל במקרים מסוג זה במלוא חומרת הדין. אנו ממשיכים במחויבותנו למשפחות הדיירים לעשות את המיטב על מנת לעמוד בסטנדרטים גבוהים ובכדי להבטיח את ביטחונם האישי של דיירי המעון".