בית משפט הצבאי גזר היום (רביעי) שנת מאסר בפועל על מוחמד נעלוואה, אחיו של המחבל אשרף נעלוואה שביצע את הפיגוע בברקן באוקטובר 2018 ורצח את קים לבנגרונד וזיו חג׳בי, בגין הרשעתו באי מניעת החזקת נשק ובשיבוש הליכי חקירה. הוא צפוי להשתחרר בעוד כחודשיים מאחר הוחזק במעצר ב-10 החודשים האחרונים. 
מארגון חוננו המייצג את משפחות הנרצחים נמסר כי במהלך הדיון התפתחה מהומה, כאשר החלו חילופי דברים קשים בין משפחתה של קים לבנגורנד הי"ד לבין עורכי דינו של המחבל. עוד נטען כי עורך דין המייצג את המחבלים ששהה במקום החל לקלל את המשפחה, הוצא מהאולם, חזר וירק לכיוון המשפחה. 
עו"ד חיים בלייכר מסר: "מדובר באח של מחבל רצחני שחי איתו בבית, ידע שהוא מחזיק נשק וידע על אזהרת המחבל מחיפוש בבית של צה"ל. בנוסף, לאחר הפיגוע ניסה הנאשם למלט את סרטוני הצילום כדי שהמחבל ושותפיו לא יתפסו וימשיכו להוות סכנה ואיום". 

כזכור, אשרף נעאלווה בן ה-23, רצח לפני כחודשיים בדם קר את קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל בפיגוע הירי במפעל "אלון מתכת" בשומרון. בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. לאחר האירוע, צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית ליד שבמחוז טול כרם, והחל במצוד שערך כחודשיים בעקבות נעאלווה, בסופו חוסל המחבל.
 
המחבל, שעבד כחשמלאי במפעל, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום.