חברת התרופות "טבע", שפעם נחשבה לקטר של הכלכלה הישראלית ממשיכה במסלולה מטה. החברה פרסמה היום (רביעי) את התוצאות העסקיות לרבעון השני של השנה עם ירידה בהכנסות ועליה חדה מאוד בהפסד התפעולי והנקי. על פי הנתונים שפורסמו, בין החודשים אפריל ויוני 2019, הכנסותיה של טבע קטנו ב-7.74% ל-4.34 מיליארד דולר, ואילו ההפסד התפעולי קפץ פי 46 ל-644 מיליון דולר לעומת הפסד של 14 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ההפסד הנקי גדל ב-318.77% ל-671 מיליון דולר וההפסד הנקי לבעלי המניות הסתכם ב-681 מיליון דולר, עליה של 182.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
 
במקביל להודעה על התוצאות הרבעוניות, טבע הודיעה על עזיבת מנהל הכספים הראשי של החברה מייקל (מייק) מקללן, מסיבות אישיות המחייבות אותו לעבור לגור בסמיכות למשפחתו, והחברה החלה בהליך לאיתור מנהל כספים חדש. מר מקללן צפוי להישאר בתפקידו עד למועד פרסום דוחות הרבעון השלישי בכדי לסייע עם מעבר חלק. 

הפגנת עובדי טבע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנת עובדי טבע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע אמר בעקבות פרסום התוצאות "במהלך הרבעון השני העסק הגנרי שלנו בצפון אמריקה התייצב הודות להשקות חדשות ואופטימיזציה של הפורטפוליו, COPAXONE® הניב ביצועים מעל הצפי ו- AUSTEDO® השיג קצב צמיחה גבוה מאוד. אנו ממשיכים למקד את מאמצינו בצמיחת AJOVY® בארה"ב ואנו שמחים לראות תחילת מומנטום חיובי עבור השקות המוצר באירופה". שולץ המשיך ואמר, "אנו במסלול לעמוד ביעדי תכנית הרה ארגון הדו-שנתית שלנו, ובהתבסס על התוצאות הטובות של המחצית הראשונה של השנה, אנו מאשררים את התחזית השנתית".

כזכור, בשנים האחרונות טבע חווה מכה כלכלית אחר השנייה, ומי שהייתה בעבר לחברת התרופות מהגדולה בעולם עמדה על סף סגירה בשנת 2017, לאחר שהפטנט שלה על התרופה קופקסון פג, ורצף של רכישות של חברות תרופות. באותה השנה עברה החברה מרווח תפעולי של כ-17 מיליארד דולר להפסדים ומאז לא התאוששה מכך. 

צרותיה של חברת התרופות החמירו השנה, לאחר שהרשויות בארצות הברית החלו בחקירה נגדה ונגד חברות תרופות אחרות על תיאום מחירים