הסערה נמשכת: תאגיד השידור הישאלי החליט להוריד את כל פרקי סדרת הדוקו "מחוז ירושלים" בעקבות פרשת "השתלת הנשק" בביתו של תושב עיסאוויה במזרח ירושלים והמחאה הרחבה שהיא עוררה, ומודיע על בירור של שיטות העבודה והעריכה של התוכנית.



"מאז קבלת התלונה הראשונית נגד "קודה" ונגד המשטרה פתח התאגיד בבירור מעמיק עם חברת ההפקה וייבחנו שיטות הפעולה והעריכה בכל הסדרה", נכתב בהודעת "כאן 11".

עוד הוסיפו בתאגיד השידור: "התאגיד רואה בחומרה רבה את הטענות, המנוגדות לחלוטין לכללי האתיקה שעליהם חתמה "קודה" בחוזה שלה עם התאגיד, ועד לסיום הבירור הוחלט להוריד את כל פרקי הסדרה משידור", נמסר עוד. "מועצת כאן תקיים דיון דחוף בעניין ונפעל בהתאם להחלטות שיתקבלו".
 

הנשק ש"הושתל"בבית משפחה מעיסאוויה. צילום מסך כאן 11
הנשק ש"הושתל"בבית משפחה מעיסאוויה. צילום מסך כאן 11



כזכור, הפרק התשיעי של הסדרה "מחוז ירושלים" שהופקה על ידי "קודה תקשורת" ושודרה בערוץ "כאן", עורר השבוע סערה גדולה. בפרק הזה מסתבר בדיעבד שתלה המשטרה לכאורה נשק בביתו של סלימאן סאמר תושב עיסאוויה ולו רק כדי להמחיש את היכולות שלה לאתר ולתפוס נשקים המוסתרים ברשות אזרחים.



הפרק שהוקלט לפני מספר חודשים ושודר לפני מספר שבועות נמצא כעת בבדיקה של המשטרה שבינתיים כבר הוציאה היום הודעת התנצלות אודות הפגיעה כביכול בתושב עיסאוויה שבביתו הושתל נשק. במשטרה מתחייבים לבדוק האם גורם בהפקה העלה את ההצעה לשתול את הנשק והשוטר שליווה את המפיקים שגה בשיקול הדעת וזרם עם ההצעה מבלי לבחון תחילה את משמעותה מבחינתה של המשפחה המצולמת.



האיש שהקטע המצולם התגלגל לידיו תוהה מדוע המשטרה סיכנה את בני משפחתו כשלדבריו הוא חושש שתושבים יחשבו שהוא משת"פ של המשטרה ושל השב"כ. "אין לי כל עבר פלילי ואין לי קשר עם המשטרה" סיפר סאמר אתמול. לדבריו בלשי המשטרה הגיעו בשעה 03.30 וביקשו ממנו בנחישות להעיר את ילדיו הקטינים ולהעבירם לפינה אחרת בבית. השוטרים נכנסו עם כלבי גישוש לאיתור אמל"ח והחלו בחיפוש מבוים מסתבר אחר נשק. בשלב מסוים היה גם מי שדאג לשתול את הנשק שבסופו של נמצא בפרק ששודר בינתיים. סאמר קיבל מכתב מהמשטרה שבביתו לא נמצא דבר וכך הוא סבר שהסתיים הפרק הזה מבחינתו. אלא מששודר הפרק בערוץ "כאן" הוא החל לקבל מסרים ותגובות שהוציאו אותו משלוותו.