ארה"ב מתקשה להתאושש: פאניקה נרשמה במהלך הלילה בטיימס סקוור בעקבות רעש שנשמע במהלך נסיעה של כמה אופנוענים באזור. הדבר עורר מהומה בכיכר, מפני שרבים טעו וחשבו את רעשי המנוע - לאירוע ירי. "אנשים החלו לרוץ לכל הכיוונים ורמסו את מי שלא זז בזמן", סיפרו עדי ראייה לרשת CBS. אחרים הוסיפו: "ילדים החלו לבכות. התפללתי שזה לא הסוף". מהרשויות בניו יורק נמסר כי כמה אנשים סבלו מפציעות קלות בעקבות האירוע.
משטרת מידטאון צפון צייצו בחשבון הטוויטר שלהם: "אין אירוע ירי בטיימס סקוור. אופנועים שעברו במקום עשו רעשים שמזכירים רעשי ירי. קיבלנו שיחות טלפון רבות בנושא. אל תיכנסו לפאניקה. מדובר באזור בטוח מאוד".

בשבוע שעבר התרחשו שני אירועי ירי בתוך פחות מיממה, בהם נרצחו 29 בני אדם. האירוע הראשון התרחש באל פאסו שבטקסס ובו נרצחו מ-21 בני אדם בסניף וולמארט בקניון מקומי. מספר שעות לאחר אירוע הירי בעיר אל פאסו התרחש אירוע ירי נוסף בעיר דייטון שבמדינת אוהיו. על פי דיווחים, לפחות 10 בני אדם, בהם מבצע הירי, נהרגו ו-16 נפצעו באירוע במועדון לילה בעיר. 
בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בשיחה עם עיתונאים, בעקבות שני אירועי הירי הקטלניים האחרונים, שגבו את חייהם של 29 בני אדם, כי "לשנאה אין מקום במדינה שלנו ואנחנו הולכים לטפל בזה". הוא הוסיף: "האלימות חייבת להיעצר", והאשים כי גם בעיה "בבריאות הנפש" הובילה לשני המעשים. עוד ציין הנשיא כי שוחח עם ה-FBI, התובע הכללי וויליאם בר ועם חברי קונגרס על דרכים למניעת הישנות מקרים מהסוג הזה, אך לא פירט מהם הצעדים. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הורה להוריד את הדגלים לחצי התורן, מתוך כבר לנרצחים.