הערכה: כתב האישום נגד שר הרווחה חיים כץ ייעדר את סעיף האישום - שוחד, כך עולה מדיונים שהתקבלו בימים האחרונים והחלטה שקיבל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. נזכיר כי נגד השר כץ הוגש כתב חשדות בחתימת שי ניצן ופרקליטת מחוז תל אביב ליאת בן ארי שמייחס לשר הרווחה שורת עבירות - מרמה הפרת אמונים וכן שוחד, כל זאת בעקבות התנהלותו מול חברת אקוויטל ואיש שוק ההון מוטי בן ארי.



לפי כתב החשדות, כץ רכש מניות מתוך מידע פנימי, ובכך צבר עושר שלא כדין ובנוסף לכך לא העביר השר גילוי נאות ופעל בניגוד עניינים.



מסתבר כי עורכות הדין נוית נגב ואיריס סבג-ניב שייצגו את השר בשימוע שהתקיים באוקטובר 2018 הצליחו לשכנע את היועמ"ש להסיר את סעיף השוחד מרשימת האישומים, אך לא להסיר את סעיפי מרמה והפרת האמונים המיוחסים לו. נציין כי מדובר ברכישת מניות בהיקפים משמעותיים בשנים שבין 2006-5 2013-09 בעת ששימש כיו"ר ועדת הרווחה של הכנסת - כך שהיה בעל השפעה רבה לקידום חקיקה. 



ממשרד המשפטים נמסר בתגובה לפרסומים: "בעקבות הפרסומים בעניינו של השר חיים כץ נבקש להבהיר, כי בשלב זה טרם ניתנה החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ביחס לשאלת העמדתו לדין. כאשר תינתן החלטה, תפורסם הודעה מסודרת לציבור, כמקובל. כל פרסום בנושא זה הוא באחריות המפרסם בלבד".