מתנגדי הברקזיט במפלגה השמרנית בבריטניה מתכוונים לקרוא למלכה אליזבת להדיח את ראש המשלה החדש בוריס ג'ונסון, אם יפסיד בהצבעת אי אמון נגדו בפרלמנט. זאת מאחר שהלייבור והמפלגה הסקוטית הלאומית נערכות לשתף פעולה כדי להדיח את ג'ונסון ולהביא לבחירות חדשות.



מנהיג הלייבור, ג'רמי קורבין, כבר הכריז כי הוא מתעתד לדרוש לערוך הצבעת אי אמון בג'ונסון אחרי שחברי הפרלמנט ישובו מפגרת הקיץ בעוד כחודש. זאת על רקע הצהרתו של ראש הממשלה על כוונתו לבצע את הברקזיט בתאריך היעד - 31 באוקטובר, גם ללא הגעה להסכם עם האיחוד האירופי.



ההערכות הן שחלק מהצירים השמרנים שמתנגדים לברקזיט או דורשים לפרוש ממנו עם הסכם, עלולים להצביע נגד מנהיג המפלגה ובכך לאיים על המשך שלטונו. אם אכן יושג רוב נגד ג'ונסון, יצטרכו חברי הפרלמנט לערוך בתוך 14 יום הצבעת אמון בממשלתו של ג'ונסון או בממשלה חלופית, אחרת יתקיימו בחירות מוקדמות.



אף שג'ונסון אינו מחויב לפרוש מתפקידו גם אחרי ההצבעה בפרלמנט, דיווח ה"טלגרף" כי גורמים במפלגה השמרנית נערכים לבצע מהלך בלתי שגרתי ולפנות למלכה כדי שתדרוש את התפטרותו. "המלכה תכתוב לו מכתב שמדיח אותו. היא תצטרך לעשות את זה", אמר חבר פרלמנט.



בינתיים בלייבור ובמפלגה הסקוטית נערכים לשתף פעולה בניסיון להפיל את ג'ונסון ולקיים בחירות חדשות, וזאת אחרי שראש ממשלת סקוטלנד, ניקולה סטרג'ון, הצהירה על נכונותה לפעול עם הלייבור "כדי להשאיר את השמרנים מחוץ לממשלה". ג'ון מקדונל, שר האוצר בממשלת הצללים של קורבין, הכריז שהמפלגה לא תתנגד למשאל עם חדש על עצמאות סקוטלנד אם היא תקים ממשלה בעתיד. "העם והפרלמנט הסקוטייים הם שצריכים להחליט", אמר. "לא נתנגד לכך. זוהי דמוקרטיה".



בתוך כך נמשך הנתק בין ממשלת בריטניה לנציגי האיחוד האירופי על רקע דרישתו של ג'ונסון לפתוח מחדש את טיוטת הסכם הפרישה שגובש עם ממשלת תרזה מיי. נראה שמנהיגי האיחוד כמעט השלימו עם העובדה שהברקזיט יתבצע במועד וללא הסכם, על כל המשמעויות השליליות הכרוכות בכך. השר מייקל גוב, האחראי להכנות לפרישה ללא הסכם, הטיל את האחריות על האיחוד. " נראה שבאיחוד אומרים שהם לא מעוניינים בהסכם", אמר. "הם פשוט אומרים 'לא רוצים לדבר'. אני חושב שזה שגוי ועצוב. זה לא האינטרס של אירופה".