רשת CNN האמריקאית דיווחה הלילה (חמישי) כי המנהל הימי של משרד התחבורה האמריקאי פרסם אזהרה חדשה לחברות המסחר הימי בה נכתב כי ספינות ששטו באזור מצר הורמוז ובמפרץ הפרסי דיווחו על שיבושים במערכות ה-GPS. בנוסף דווח, כי הממשל הזהיר מפני "ישויות לא ידועות באזור שטוענות באופן שקרי שהן אוניות מלחמה של ארה"ב או של כוחות הקואליציה".  



על פי הדיווח, גורם אמריקאי טען כי איראן מקווה שבעקבות כך ספינות או מטוסים ייכנסו בטעות לשטחה, דבר שיעניק לכוחות האיראניים סיבה להשתלט על כלי השיט והטיס.



לפני ארבעה ימים דיווחה רשת אל מיאדין המקורבת לחיזבאללה כי משמרות המהפכה של איראן תפסו ספינה זרה במימי המפרץ הפרסי. ערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה האנגלית "Press TV" דיווח, כי הספינה היא מכלית נפט שהבריחה דלק למדינות ערביות.



רמזאן זיראחי, בכיר במשמרות המהפכה, אמר בטלוויזיה האיראנית כי על הספינה נתפסו 700 אלף ליטרים של דלק וכי נעצרו עליה שבעה מלחים. "כוחות ימיים של המשמרות תפסו את המכלית הזרה שהבריחה דלק לכמה מדינות ערביות. היא נשאה 700 אלף ליטר של דלק ושבעה מלחים שהיו על סיפונה, מלאומים שונים, נעצרו", אמר זיראחי.



כזכור, בחודש שעבר הפיצה טהרן סרטון בו נראים כוחות של משמרות המהפכה משתלטים על המכלית הבריטית שנתפסה בחודש שעבר במצר הורמוז. בסרטון נראה מסוק איראני מנחית לוחמים חמושים רעולי פנים על המכלית וסירות איראניות שהקיפו איתה. טהרן טענה אז כי ספינת מלחמה בריטית שליוותה את המכלית שהניפה דגל בריטי, "סטנה אימפרו", ניסתה למנוע ממשמרות המהפכה מלעצור אותה, כך טען דובר המשמרות גנרל רמזאן שריף.



סוכנות הידיעות פארס דיווחה כי שריף אמר ש"למרות ההתנגדות וההתעברות של ספינת המלחמה הבריטית, משמרות המהפכה הצליחו להביא את המכלית לחוף". משרד ההגנה הבריטי סירב אז להגיב לדיווח. "פארס" דיווחה אז כי המכלית הבריטית שעליה השתלטו משמרות המהפכה הועברה לנמל בנדר עבאס שבדרום המדינה, ו-23 אנשי הצוות שלה נמצאים במעצר עליה. עוד דווח, כי לפני ההשתלטות המכלית הייתה מעורבת בתאונה עם סירת דיג איראנית.