המשטרה הגישה היום (חמישי) הצהרת תובע נגד אוריה עסיס, תושב עמנואל בן 26, החשוד שביצע עבירות מין חמורות ב-105 קטינות, חלקן ברשת האינטרנט. עסיס חשוד בביצוע עבירות אינוס, מעשה סדום, מעשה מגונה, הטרדה מינית, החזקה וייצור חומרי תועבה, איומים וכן עבירות נוספות. החקירה לוותה לכל אורכה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.



החקירה הגלויה, שנוהלה ע"י יחידה 105 בלהב 433 הגיעה בסיומה של חקירה סמויה שארכה מספר שבועות ובמהלכה נאספו ראיות כנגד החשוד שפעל, במשך שנים, ברשת האינטרנט באמצעות רשתות חברתיות תוך התחזות לאחר. החקירה נפתחה בעקבות דיווחים שהתקבלו במוקד 105 בנוגע לחשוד המנסה לאתר וליצור קשר עם קטינות באמצעות הרשת. על פי החשד, פעל החשוד במשך תקופה ארוכה על מנת לאתר קטינות ברשתות חברתיות וליצור עימן קשר, כשהוא פונה אל הקטינות בתואנות שונות, תוך שימוש בזהויות, בדמויות ובכינויים מגוונים.



לאחר שביסס את הקשר עם הקטינות, נהג החשוד לשדל את אותן לשלוח לו תמונות וסרטונים, לרבות חומרים המגיעים לכדי עבירות אינוס ומעשים מגונים. בחלק מהמקרים אף ניסה להיפגש עם הקטינות פנים אל פנים ולבצע בהן מעשים מגונים. מן החקירה עלה דפוס פעולה מתוחכם ושיטתי בו פועל החשוד. חומר החקירה מייחס עבירות מין חמורות כלפי עשרות קטינות שאת חלקן פגש בפועל וביצע בהן עבירה של מעשה מגונה וכן עשרות ניסיונות לביצוע עבירות מין כלפי קטינות באמצעות רשת האינטרנט.



מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט, שהתייחס בהחלטותיו לחומרת החשדות כפי שעלו במהלך הדיונים והחומרים שהונחו בפני בית המשפט: ״המדובר בפרשה חמורה באופן שקשה להפריז בו, אשר נחקרת באופן יסודי ביותר על ידי המשטרה...בחקירה שכזו אין לכופף את ידה של המשטרה, אשר נלחמת עתה, כפי הנראה, רק בקצה הקרחון. עוד אמרה השופטת כי "אני מתרשמת כי המשטרה פועלת במרץ רב וביסודיות רבה וחומר החקירה הנאסף, יש בו ראיות טובות ורבות המגבשות עבירות מין רבות".



עסיס, כך עולה מהחקירה, השתמש במספר שמות בדויים ברשתות החברתיות על מנת ליצור קשר עם קורבנותיו: אלינור/אלינור כהן, יובל, דניאל / דניאל אסוס, אנה אייזק, סיוון ולינוי. בנוסף, הוא התחזה בעלי מקצועות שונים בהם, מאמן שחייה, מדריך מיני/גניקולוג, שוטר, סוכן דוגמניות וחייל.



החשוד התחזה בזהויות רבות בהסתייעות אפליקציות חברתיות להעברות מסרים ובמספרים אפליקטיביים שנחזים להתקשרויות מחו״ל. החשוד הובא אתמול לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצר במהלכה הוגשה נגדו כאמור הצהרת תובע של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.