סערת הנשק ה"שתול" לא שוככת: תאגיד השידור הישאלי הוציא היום (חמישי) גינוי חריף והחליט להפסיק את העבודה עם חברת ההפקה "קודה" בעקבות פרשת "השתלת הנשק" בביתו של תושב עיסאוויה במזרח ירושלים והמחאה הרחבה שהיא עוררה, ומודיע על בירור של שיטות העבודה והעריכה של התוכנית.



"כאן 11" פרסמה את ההודעה הבא: "מועצת התאגיד רואה בחומרה רבה את השתלשלות האירועים הקשורים בהפקת סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוז ירושלים" וקיימה בירור ודיון מעמיקים בנושא. כל מה שאירע בפרשה נוגד את מהות תאגיד השידור הציבורי ואת ערכיו הבסיסיים. מדובר בהתנהלות בזויה, הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו. מדובר בבגידה באמון הציבור ובאמון תאגיד השידור הישראלי".



בין השאר, בעקבות הפסקת העבודה עם חברת ההפקה קודה, צפויה לרדת מהמסך תוכניתו של גיא זוהר, המשודרת בשעות הלילה ב"כאן 11".



"בתאגיד אין מקום ואין כל סובלנות לשקרים לציבור ולהפללת אנשים חפים מפשע", נכתב עוד בהודעה. "יידע כל מי שעובד למען השידור הציבורי כי עליו להתייחס ביראת קודש לכללי האתיקה. לפיכך הוחלט כי תופסק לאלתר העבודה עם חברת "קודה" באופן גורף, וכי תופסק לאלתר העבודה עם כל המעורבים בזיוף".



בתאגיד הוסיפו: "המועצה בחנה את התנהלות התאגיד ומצאה כי לא היה אפשר לעלות על הדעת כי ההפקה וגורמים במשטרה יבצעו מעשה שכזה ויפעלו בניגוד מוחלט לכללי האתיקה. הסדרה הוסרה מכל פלטפורמות התאגיד כדי למנוע פגיעה נוספת בכל מי שנפגע מהאירועים, והתאגיד יבחן דרכים להגברת הפיקוח על הפקות חיצוניות". 



מחוז ירושלים. צילום מסך
מחוז ירושלים. צילום מסך



כזכור, הפרק התשיעי של הסדרה "מחוז ירושלים" שהופקה על ידי "קודה תקשורת" ושודרה בערוץ "כאן", עורר השבוע סערה גדולה. בפרק זה, הסתבר בדיעבד כי המשטרה שתלה לכאורה נשק בביתו של סלימאן סאמר תושב עיסאוויה ולו רק כדי להמחיש את היכולות שלה לאתר ולתפוס נשקים המוסתרים ברשות אזרחים.



הפרק שהוקלט לפני מספר חודשים ושודר לפני מספר שבועות נמצא כעת בבדיקה של המשטרה שבינתיים כבר הוציאה היום הודעת התנצלות אודות הפגיעה כביכול בתושב עיסאוויה שבביתו הושתל נשק. במשטרה התחייבו לבדוק האם גורם בהפקה העלה את ההצעה לשתול את הנשק והשוטר שליווה את המפיקים שגה בשיקול הדעת וזרם עם ההצעה מבלי לבחון תחילה את משמעותה מבחינתה של המשפחה המצולמת.



האיש שהקטע המצולם התגלגל לידיו תוהה מדוע המשטרה סיכנה את בני משפחתו כשלדבריו הוא חושש שתושבים יחשבו שהוא משת"פ של המשטרה ושל השב"כ. "אין לי כל עבר פלילי ואין לי קשר עם המשטרה" סיפר סאמר אתמול. לדבריו בלשי המשטרה הגיעו בשעה 03.30 וביקשו ממנו בנחישות להעיר את ילדיו הקטינים ולהעבירם לפינה אחרת בבית. השוטרים נכנסו עם כלבי גישוש לאיתור אמל"ח והחלו בחיפוש מבוים מסתבר אחר נשק. בשלב מסוים היה גם מי שדאג לשתול את הנשק שבסופו של נמצא בפרק ששודר בינתיים. סאמר קיבל מכתב מהמשטרה שבביתו לא נמצא דבר וכך הוא סבר שהסתיים הפרק הזה מבחינתו. אלא מששודר הפרק בערוץ "כאן" הוא החל לקבל מסרים ותגובות שהוציאו אותו משלוותו.