אמו של היורה מאל פאסו התקשרה למשטרה המקומית כמה שבועות לפני אירוע הירי ההמוני, זאת מפנה שהיתה מודאגת מכך שבנה מחזיק ברובה קלצ'ניקוב, כך דווח היום (חמישי) ברשת CNN, שציטטה את פרקליטי המשפחה. על פי הדיווח, האם פנתה למשטרה מפני שהיתה מודאגת מכך שבנה מחזיק בנשק כזה, בשל גילו הצעיר, רמת בגרותו וחוסר הניסיון שלו בטיפול בכלי נשק מהסוג הזה.
עורכי הדין כריס איירס ור. ג'ק איירס הסבירו כי במהלך השיחה שקיימה עם המשטרה, נאמר לאם כי בנה יכול להחזיק בנשק כזה, שכן הוא מעל גיל 21. היא לא סיפקה את שמה הפרטי או את זה של בנה, והיא לא נתבקשה לספק מידע נוסף. לא ידוע האם הנשק עליו דיווחה האם הוא אותו אחד בו הוא השתמש בתקיפה.
כאשר נתבקשו לספק רישומים על היורה פטריק קרוסיוס, במשטרה לא העבירו שום מסמך המתעד את שיחתה של האם. מהמשטרה נמסר כי הוא היה מעורב בשלושה אירועים קלים, בין היתה נסע באוטובוס בזמן שזה היה מעורב בתאונת דרכים. פרקליטי המשפחה ציינו כי חקירת האם היתה "אינפורמטיבית" באופייה, ולא הונעה מתוך חשש כי בנה מהווה איום כלשהו על איש.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקר אמש יחד עם רעייתו מלניה לעיר דייטון באוהיו, שם נטבחו ביום ראשון האחרון תשעה בני אדם. לאחר ביקורו באוהיו, המשיך טראמפ לאל פאסו בטקסס, שם נרצחו בסוף השבוע 22 בני אדם. הביקור הטעון של טראמפ בבית החולים בעיר, בו מאושפזים הפצועים מהטבח לווה בקריאות מפגינים שצעקו "תעשה משהו" ונשאו שלטים בהם נכתב "שנאה לא רצויה פה" ו"לעצור את הטרור".המוחים מאשימים את הנשיא האמריקאי בהסתה נגד מהגרים ובהגבהת הלהבות. 
כזכור, טראמפ קרא במהלך השבוע לחברי הקונגרס משתי המפלגות לנצל את שני אירועי הירי הקטלניים על מנת לקדם חקיקה שתקשיח את בדיקות הרקע למבקשים להחזיק בכלי נשק."לא ייתכן שמותם של ההרוגים באל פאסו ובדייטון יהיה לשווא, וכך גם עבור מי שנפצעו", צייץ טראמפ. "אנחנו לעולם לא יכולים לשכוח אותם ואת הרבים שהיו לפניהם. רפובליקנים ודמוקרטים חייבים להתאחד ולקדם בדיקות רקע נוקשות, אולי לקשור את החקיקה הזו לרפורמת ההגירה הנדרשת באופן נואש. אנחנו חייבים שמשהו טוב, אם לא נהדר, ייצא משני האירועים הטרגיים האלה".