החייל דביר שורק מהיישוב עפרה, שנרצח אמש על ידי מחבלים בגוש עציון, הובא הערב (חמישי) למנוחות בבית העלמין האזרחי ביישוב. אביו יואב ספד לו: "הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת שלא יכולתי לעמוד על סודה. מתנה שהפיצה טוב לכולם. השם נתן, השם לקח". בתוך כך, בצל הימשכות חקירת הפיגוע, החליטה משפחתו לתרום את איבריו.

הרב של עפרה, אברהם גיסר, אמר מעל קברו: "על אוצר של תם וטוהר על עלם חמודות שכולו זהב ודבש על דביר קודשנו. חיללו את הדביר רשעים אשר ציוות לא יבואו בקהל. נכנסו אויבים להיכל וקילקלו בו ובזזו אותו".
 
המשפחה, כאמור, החליטה לתרום את איבריו של דביר. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר: "אצילות נפש בזמן הכי קשה - משפחתו של דביר יהודה שורק שנרצח הלילה ביקשה לתרום איברים ולהציל חיים. קרניות עיניו של דביר יונצלו ויושתלו בימים הקרובים". אביו הסביר: "אילו יכולנו לשאול את דביר זה היה רצונו".
 
קרוביו של שורק מבכים את מותו. צילום: TPS
קרוביו של שורק מבכים את מותו. צילום: TPS

הלוויית שורק. צילום: TPS
הלוויית שורק. צילום: TPS

מלווים את דביר בדרכו האחרונה. צילום: TPS
מלווים את דביר בדרכו האחרונה. צילום: TPS


הרב אברהם סתיו, שלימד בישיבת "מחניים" בה למד דביר, התייחס למקרה הטרגי בתכניתם של פרופ' אריה אלדד בן כספית ב-103FM. "זו משפחה יוצאת דופן, והוא היה אדם מיוחד מאוד", אמר סתיו, שהוסיף: "הרצון לתת היה מאוד חזק אצלו, אך הוא גם היה מאוד מחובר לישיבה. הוא לא חיכה שהלימודים יגמרו. הוא מאוד אהב ללמוד תורה, זו באמת תשוקת חיים שהיא כל כך חזקה". 

לדבריו, "החברים שלי דביר שמו לב שהוא לא נמצא. שאלתי את עצמי איפה זה נמצא, ושהחברים שלו שמו לב שהוא לא עונה לטלפון הם התחילו לדאוג. החבורה נשארה כל הלילה להתפלל, וחיכתה שאולי יקרה נס. בסביבות 5 בבוקר לא קרה נס, ומאז הם שבורים ומנסים לעכל את הבשורה הזו". 
 
אתה חושב שאירוע כזה צריך לשנות את ההתנהלות שלנו?
"זו שאלה קשה. באותן שעות מישהו אחר שאל אותי אם הוא יכול ללכת ברגל, או שזה מסוכן, וזו שאלה שאנו מתלבטים בה בכל בוקר וערב. בסופו של דבר, כשהמחבלים רוצים למצוא מישהו בטרמפיאדה מבודדת, הם ימצאו את האדם שאפשר לפגוע בו".
 
האם צריך להגיע לבד לטרמפיאדות המבודדות האלה?
"הגורמים הביטחוניים צריכים לבדוק אם יש התרעה קונקרטית. אבל אם אנחנו רוצים לחיות במקום הזה תמיד יהיה דברים כאלה. כשחטפו את שלושת הנערים הם היו שלושה ולא אחד, ובכל זאת חטפו אותם".