מתיחות במערב: נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף הערב (חמישי) את נשיא צרפת, עמנואל מקרון בציוץ שכתב ברשת הטוויטר, בהתייחסו למשבר הפוליטי עם איראן: "איראן נמצאת בבעיות כלכליות רציניות", כתב הנשיא האמריקאי. "הם מעוניינים לדבר עם ארצות הברית נואשות, אך מקבלים מסרים סותרים מכל מיני מדינות במערב המנסות לייצג את עמדותינו, ביניהן גם נשיא צרפת, מקרון".



"אני מכיר את עמנואל, ויודע שכוונתו טובה, בדיוק כמו כל האחרים", המשיך טראמפ. "אך אף אחד לא מדבר בשמה של ארצות הברית זולת ארצות הברית בעצמה. אף אחד לא מורשה לייצג אותנו באף דרך, צורה או אופן!".

הרקע לדברים אלו מגיע בעקבות חילוקי דעות בקרב מדינות המערב לטיפול בבעיה האיראנית. מספר תקריות דיפלומטיות וצבאיות בין איראן לארצות הברית הובילו להמשך הגברת הסנקציות על מנהיגים בכירים במשטר האייתולות, כמו כן, שפוגעות באופן ישיר באזרחים במדינה. על כן, מצבה הכלכלי של איראן הולך ומידרדר. 



לא ברור באופן מיידי למה מתכוון טראמפ בהאשמות אלה כנגד נשיא צרפת, אך דיווחים מתחילת השבוע המצביעים על כוונתו של מקרון להזמין את הנשיא האיראני חסן רוחאני לועידת ה-G7, דיווחים שהוכחשו במהירות על ידי השלטונות בצרפת, הראו כי אולי ישנו שמץ של רצון להגיע להתקררות ונרמול היחסים בין איראן והמערב.