הצפרדע נשלקה: ביטול מוסד מבקר המדינה עבר בשקט כמעט מוחלט. מישהו צייץ, אחר מלמל משהו, כמה פרשני עבר נתנו דעתם וזהו. החיים חזרו למסלולם. מתניהו אנגלמן הודיע שיבטל את החטיבה למלחמה בשחיתות, יבטל את תפקיד היועץ המיוחד למלחמה בשחיתות, יפסיק לערוך ביקורות בזמן אמת, יתחיל לפרגן למבוקרים, יחליף את כל חברי ועדת ההיתרים (שלושה מהם כבר התפטרו) וימנה יועץ מיוחד ל"ענייני ביקורת", וכלום. שום דבר. השלווה הסטואית נמשכת. 
 
בשבוע הבא אפשר לעלות עוד מדרגה: להודיע, נניח, שלתפקיד היועץ המיוחד לענייני ביקורת ימונה בני ציפר. למנות את יאיר נתניהו ליו"ר ועדת ההיתרים ולאשר לאביו לממן את הגנתו המשפטית ואת המים בבריכה מקופת האוצר. רגע, בעניין המים בבריכה, זה כבר טופל, לא? נדמה לי שגם זה יתקבל באופן טבעי. הצפרדע נשלקה. נקודת הרתיחה נחצתה. אם אתם רוצים לזעזע אותנו, נסו משהו חזק באמת. נניח, יגאל עמיר מקים מפלגה פוליטית ומנהל קמפיין בחירות מהכלא למען שחרורו. משהו מהסוג הזה. לא פחות. אה, גם זה כבר קרה? טוב, לא שמנו לב. חם.
 
מבחן מעניין צפוי בקרוב ל"מבקר" מתניהו אנגלמן. אני לא יודע אם הוא יודע, אבל במשרד מבקר המדינה הולך ונשלם דוח מקיף וחמור על משרד ראש הממשלה. כן, במקור אמור מבקר המדינה לבקר את משרדי הממשלה. על פי חוק. משרד ראש הממשלה הוא אחד מהם. למעלה משנה סובבים צוותים של מבקר המדינה במשרד הזה, וגם מחוצה לו. הם פגשו, תחקרו ותשאלו עשרות, אולי מאות עובדים, בהווה ובעבר. הם ירדו לכל הרזולוציות. הם יודעים מצוין מי מקבל את ההחלטות, מי ממנה את המינויים, איך השיטה עובדת.

הם יודעים למה שלושה תפקידים בכירים במשרד לא אוישו קרוב לשנתיים (כפי שנחשף כאן בשבוע שעבר). הם יודעים מה קורה סביב "ועדת השלושה", שאמורה לאשר את גחמותיה של "הגברת" במעונות השונים. הם יודעים למה נבעטו, נפלטו או נמלטו מהאתר הזה רוב האנשים השפויים שנקלעו אליו. עכשיו בואו נראה אותם כותבים דוח. בואו נראה את הממונה עליהם מפרסם אותו. אולי הוא ישאיר רק את הפרגונים, אין לדעת.
 

נגד ראש ממשלת ישראל תלויים שלושה כתבי אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים (בכפוף לשימוע). נגד שר הפנים יש המלצת משטרה לכתבי אישום פליליים. נגד סגן שר הבריאות, כנ"ל. שוחד, מרמה והפרת אמונים. נגד שר העבודה והרווחה המלצת משטרה בגין עבירות פליליות חמורות לכאורה. נגד האיש החזק בקואליציה יש תיק פלילי עב כרס, כולל עדי מדינה ושוחד, גם במהלך כהונתו כחבר כנסת, לכאורה. אשת ראש הממשלה הורשעה בעבירה פלילית וממשיכה לעשות ככל העולה על רוחה הרעה במתקנים הממלכתיים שאנחנו מממנים. מקורביו של ראש הממשלה חשודים בפרשה ביטחונית שאין חמורה ממנה, שבה חולל קודש הקודשים של הביטחון הלאומי שלנו תמורת בצע כסף, לכאורה. 
 
המסה הקריטית מצטברת ונצברת, נאספת ונחשפת, ושום דבר לא קורה. בנימין נתניהו, חיים כץ, אריה דרעי, יעקב ליצמן, דוד ביטן, שרה נתניהו, רשימה שאין חלקית ממנה. צוללות, סיגרים ושמפניה, שלטון־עיתון, וואלה־בזק־יס־אלוביץ, קניית שלטון בכסף. פעם, ב־1992, סילק הציבור את הליכוד גם בגלל שחיתות. לקמפיין קראו אז "מושחתים, נמאסתם", והוא נולד בעקבות עבירות שהיום היו זוכות לפרגון ממבקר המדינה. פעם היינו מזדעזעים ממשהו. התרגלנו.

הטור המלא בעיתון "סופהשבוע"