יואב שורק, אביו של דביר, שנרצח בפיגוע בגוש עציון אמר היום (שישי) כי "אין חידוש בזה שיהודים נהרגים על ידי טרוריסטים זה מלווה אותנו הרבה זמן. אני מקווה שדביר עלה השמימה בטהרה ולא מתוך מאבק שנכשל בסופו של דבר", כשהוא מתייחס לרגעיו האחרונים של בנו. "אני מאוד מקווה שזה היה כמו שאני מדמיין את זה, שהוא הלך לתומו והותקף מאחור ולא הספיק לראות את פרצוף הרשע מול העיניים". בתגובה לקריאות להוסיף בנייה בהתנחלויות בעקבות הרצח אמר האב כי "אני לא חשוב שהקורבניות צריכה להוביל את המפעל שלנו פה. את המקום הזה צריך להסדיר כי צריך להסדיר אותו, לא בגלל שמישהו מת. לא רוצה להרוויח שום דבר מזה שחיים נגדעו".


יואב שורק, אביו של דביר שנרצח בגוש עציון. קרדיט: דוברות בנימין

עוד אמר כי "'ידו הארוכה של צהל תשיג' הוא משפט שתמיד התפוצצתי ששמעתי את המשפט הזה אצל אחרים. היא מונעת הרבה פעמים דברים כאלה אבל אחרי שזה קרה וכאשר משחררים בעסקאות זה לא מנחם ולא חשוב. לא שאני מאחל חיים טובים למנוול אשמח מאוד שיחסלו אותו. אבל זה לא יחזיר לנו את דביר. בוודאי שהדבר הנכון הוא לחסל ולא לשים בכלא על חשבון משלם המסים הרבה שנים ואז לשחרר אותו. לצערי אנחנו מכירים את עצמנו ואנחנו לא עומדים בניסיון לא לעשות עסקאות כאלה ואחרות".



אתמול הובא דביר למנוחות בבית העלמין האזרחי ביישוב עפרה בו התגורר. אביו יואב ספד לו ואמר כי "הייתה לך אישיות כל כך מיוחדת שלא יכולתי לעמוד על סודה. מתנה שהפיצה טוב לכולם. השם נתן, השם לקח". משפחתו של דביר החליטה לתרום את איבריו.



סריקות לוחמי צה"ל במרחב יהודה ושומרון. קרדיט: דובר צה"ל



כוחות גדולים של צבא ומשטרה, בשיתוף השב”כ, ממשיכים במצוד אחר המחבל או המחבלים. הרצח אירע בכביש הגישה לקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, שם נמצאת ישיבת “מחניים”, שבה למד. במערכת הביטחון חוששים שהתוקפים ינסו לבצע פיגועים נוספים, וכן מודאגים מגל פיגועים חדש בהשראת הרצח הנוכחי. ריכוז המאמץ של מערכת הביטחון בשלב הזה הוא בניתוח המודיעין והממצאים השונים שנאספו בזירת הפיגוע.

גופתו של שורק נמצאה בסביבות השעה 3 לפנות בוקר, לאחר כמה שעות של חיפושים וסריקות, שהחלו עם קבלת הדיווח הראשוני על היעדרותו בסביבות השעה 23:30. מאוחר יותר התברר כי הרצח עצמו התבצע בסביבות השעה 20:30, במרחק של כ־100 מטרים משער הכניסה הראשון בכניסה הצפונית של מגדל עוז, ומאות מטרים ספורים מהישיבה שחזר אליה.