כוחות הביטחון עצרו הלילה שני חשודים בביצוע פיגוע הדקירה בגוש עציון בו נרצח חייל צה"ל דביר שורק ז"ל, כך הותר הערב (שבת) לפרסום. לוחמי צה״ל החרימו את רכב החשודים שעל פי החשד שימש אותם לביצוע הפיגוע. החוליה והרכב הועברו לחקירת כוחות הביטחון.
פעילות צה"ל ביו"ש
במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות כ-100 פלסטינים שיידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון בכפר בית כחיל שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. העצורים הם נציר סאלח חליל עצאפרה, בן 24, תושב בית כאחל, פעיל חמאס, וקאסם עארף חליל עצאפרה, בן 30, גם הוא תושב בית כאחל.

בשב"כ אמרו על הפעילות: "המעצרים הלילה שבוצעו ע"י כוח מיוחד של שב"כ, ימ״מ, וצה"ל, הינם שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות של שב"כ, משטרת ישראל וצה"ל, אשר הביאו לזיהויים, איתורם המהיר ומעצרם הלילה של החשודים בבית בכפר בית כאחל". 

הרכב שחשוד שהיה בשימוש החוליה שרצחה את דביר שורק. צילום: דובר צה"ל


ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ארמ על המעצר: "אני משבח את השב"כ וכוחות הביטחון שלכדו את רוצחיו של דביר שורק ז"ל תוך 48 שעות. בשנים האחרונות כוחותינו שמו ידם על כל המרצחים הפלסטינים שפגעו בישראלים והיום הם עשו זאת שוב. נמשיך להילחם בטרור בעוצמה בכל החזיתות".

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, ברך את כוחות הביטחון על תפיסת החשודים וקרא לתגובה של ממשלת ישראל. גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו הערב: "כוחות הביטחון הישראליים שוב הוכיחו  נחישות - הם עצרו את החשודים ברצח דביר שורק ז"ל ומנעו פיגוע בעל השלכות אסטרטגיות קשות בעוטף עזה. זוהי עוד הוכחה ליכולות המבצעיות של צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל".
 
"שורת האירועים האחרונה שכוללת את שני ניסיונות החדירה מהרצועה, פיגוע גדול שנבלם בירושלים ואת רצח דביר שורק ז"ל, מחייבת תגובה של ממשלת ישראל כדי למנוע את הפיגוע הבא. המשך שחיקת ההרתעה תביא לצערי לסבב נוסף ואלים. כשאנחנו נוביל את הקבינט החמאס ידע שאם יהיה סבב הוא יהיה הסבב האחרון. נכריע את החמאס צבאית, נשיב את השקט ונחזיר את הבנים הביתה״, הוסיף.

צילום: דובר צה"ל

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר: ברכות לצה״ל, כוחות הביטחון וכל מי שעסק בעצירתם של המחבלים המתועבים שרצחו את רב״ט דביר שורק ז"ל. דווקא בשעה זו אני לא יכול שלא לחשוב על הקלות הבלתי נסבלת, שאותם מפגעים מרצחים חשים מהידיעה שאחרי שרצחו את דביר ז"ל הם יזכו לחיים טובים בחסות מדינת ישראל". 

עוד הוסיף ליברמן: "בזמן שעוד חיי משפחה בישראל נגדעו באיווחת סכין, אותם בני משפחות המרצחים יקבלו משכורת מכובדות לכל החיים והרוצחים השפלים יקבלו לימודי השכלה  גבוהה במתקני הכליאה, שימוש במכוני כושר, ביקורים ושלל פינוקים וידיעה שבהחלפת השבויים הראשונה הם יחזרו מנצחים לביתם.
רק עונש מוות למחבלים זו התשובה הנכונה, הצודקת וההגיונית נוכח אותה קלות בלתי נתפסת. אנחנו לא נוותר על חוק עונש מוות למחבלים".