קרע בין וושינגטון לפיונגיאנג:המשבר בין קוריאה הצפונית לארצות הברית הולך ומחריף, כשהלילה (ראשון) הצהרה של בכיר במשרד החוץ בקוריאה הצפונית קוראת לצבא ארצות הברית לחדול מהאימונים והתמרונים המשותפים עם צבא קוריאה הדרומית.



"לא יתקיימו שיחות בינינו לבין קוריאה הדרומית, אלא אם כן זו תחדול מלקיים תרגולים משותפים ושיתופי פעולה כלליים עם צבא ארצות הברית", אמר בהצהרה מיוחדת קוואן ג'ונג גואן, ראש המטה לענייני ארצות הברית במשרד החוץ של פיונגיאנג. "לא ייתכן ששתי המדינות מגדירות אותנו כאויב משותף", הוסיף.



"קוריאה הדרומית מדברת שטויות בכך שהיא מנסה לאלץ אותנו להפסיק עם ניסויי הטילים, שנועדו אך ורק לטובת זכותנו הטבעית להגנה עצמית", אמר עוד בהצהרתו. "עליהם (בארה"ב) להבין כי הקשר בין מדינות קוריאה יהיה קשה לביסוס באם התרגילים הצבאיים המשותפים לא ייפסקו, או לפני שיפורסם תירוץ או הסבר הגיוני לדבר בלשון מנומסת", כך גואן.



כזכור, לפני כשבוע, צבא קוריאה הדרומית דיווח השכנה מצפון ביצעה ניסוי טילים נוסף, הרביעי בשבועיים האחרונים, וירתה שני טילים אל עבר הים המפריד בינה לבין יפן. הממשל בארה"ב הודיע כי הוא עוקב אחרי פעולותיה של קוריאה הצפונית בשיתוף פעולה עם קוריאה הדרומית ויפן. בשישי האחרון טענה ממשלת קוריאה הדרומית כי במסגרת ניסוי הטילים שביצעה קוריאה הצפונית, שיגר הצבא הצפון קוריאני טיל בליסטי קצר טווח מדגם חדש.