האירוע הבוקר (ראשון) בו מחבל חמוש נוסף ניסה לעבור את גבול רצועת עזה לכיוון ישראל, התרחש בתחילתו של שבוע מסובך מבחינה ביטחונית עם פתיחתו של חג הקורבן וצום תשעה באב. שר החוץ וחבר הקבינט הביטחוני, ישראל כ"ץ, התראיין לגל"צ והתייחס לנושא: "יום תשעה באב הוא חשוב מאוד, יהודים זוכרים את החורבן, יחד עם זאת וודאי שיש מוסלמים שעולים לחג הקורבן, החג המוסלמי יצר מתיחות בין המוסלמים ליהודים וצריך לנהל אותה".  
אנחנו שומעים שוב על תקרית ברצועה, היכן כוח הריסון של חמאס? 
"אנחנו לא סומכים על החמאס, הוא ארגון רצחני שאחראי על כל פיגוע. אני רוצה לברך את לוחמי צה"ל שפעלו מהר. החמאס אחראי לכל תוקפנות, כל הזמן צריך להבין שאנחנו חיים במציאות שישראל פועלת לצמצם את הכוח של החמאס, מחסלים את איום המנהרות, משפרים את המצב הביטחוני ולא נסבול מציאות שכזאת".
אנחנו סופרים הבוקר מקרה שלישי של סיכול, יש ציפייה של הציבור לפעולת מנע הרתעתית.
"יש את המצב הקיים שבו מגיבים לכל פעולה, ויש אפשרות שבמצב מסוים עוברים למערכה, והיא תהיה כרוכה בירי טילים על ישראל, ובה אנחנו נפעל להכרעת החמאס. יש שני מצבים - המצב הקיים שבו פועלים כדי למנוע והמצב השני שמחליטים על מערכה".

מבצע צוק איתן הביא ל-3 שנים של שקט.
"היה ראש ממשלה שהוביל והנחה את שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ. אם ימצא הצורך ולא תהיה ברירה אז תפתח מערכה בעזה שהממונים יצטרכו לנהל אותה בהנחיית ראש הממשלה". 
מיטוט עידן החמאס זה דבר שנשכח לפני עשור?
"זה עוד יכול להיות. כרגע המדיניות ברורה, אנחנו מקפידים על שקט ומגיבים על כל דבר אבל יכול להגיע הרגע שבו ישראל תחליט שהיא פועלת באופן כולל, לא תהיה חסינות למנהיגי החמאס ולא נסבול אי שקט בעזה וביהודה ושומרון".