מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו תקף הבוקר (ראשון) את מנהיג איראן, האייתוללה עלי חמינאי, על כך שקרא לאלימות נגד ישראל בערב תשעה באב. השליט האיראני גינה מוקדם יותר את תוכנית השלום האמריקאית וקרא לחיסולה ולהמשך "ההתנגדות".

"זה חולני שבתשעה באב - יום כבד משקל עבור העם היהודי, חמינאי קורא לאלימות נגד המדינה היהודית", כתב פומפאו בחשבון הטוויטר שלו. "דאגתו המזויפת של חמינאי לעם הפלסטיני היא כה עמוקה שבמשך שלטון הטרור שלו הוא סיפק פחות מ-20 אלף דולר בסיוע מאז 2008, בעוד ששלח מיליונים לחמאס ולטרוריסטים אחרים. מנגד, ארה"ב סיפקה 6.3 מיליארד דולר בתמיכה לפלסטינים מאז 1994".

"חמינאי לא רואה "התקדמות" כשגשוג עבור העם הפלסטיני, אלא כטרוריסטים פלסטינים שהחליפו מאבנים לרקטות כדי להרוג עוד יהודים. העם האיראני לא רוצה זאת; מגיעה להם מנהיגות שמשקפת את הגדולה שלהם", הוסיף פומפאו. 

מוקדם יותר צייץ חמינאי בחשבון הטוויטר שלו כי "מזימת 'עסקת המאה' של ארה"ב המדכאת ובני בריתה הבוגדניים היא פשע נגד האנושות ולא רק נגד העם הפלסטיני. אנו מזמינים את כולם למעורבות פעילה בהבסת המזימה הזו של האויב, ובעזרת האל כל מזימות החזית היהירה ייכשלו מול מאמצי חזית ההתנגדות".