מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי ת"א נגד אוריה עסיס, תושב עמנואל בן 26, בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע בקטינות ובמספר בגירות באמצעות האינטרנט, אינסטגרם ו-וואטסאפ. על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין סתיו גרוסמן-גלמן ועמוס איתן, הנאשם פגע באמצעות שימוש ביישומונים אינסטגרם, וואטסאפ ופייסבוק מסנג'ר בכ-45 קטינות בטווח הגילאים 18-13, וכן במספר בגירות. 
 
עסיס מואשם באינוס קטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים בהסכמה שהוגשה במרמה לגבי מהות המעשה, גרם מעשה אינוס בקטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים בהסכמה שהוגשה במרמה (ריבוי עבירות), גרם מעשה סדום בקטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים בהסכמה שהושגה במרמה, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה (ריבוי עבירות), החזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין, השמדת ראיות, סחיטה באיומים שהובילה לכדי מעשה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.
 
עוד על פי כתב האישום, במהלך השנים 2019-2015, ועד למועד מעצרו, פנה הנאשם לקטינות רבות באמצעות אינסטגרם או וואטסאפ, תוך שימוש בזהויות בדויות רבות. לעתים הציג עצמו הנאשם כנערה הנמשכת לנשים, לעתים כמאמן שחיה, לעתים כאדם אמיד או כמורה למיניות. בהתאם לכך, עסיס השתמש בשמות בדויים רבים, הן של גברים והן של נשים וכן בתמונות הנחזות להיות תמונות של הדמויות שאליהן התחזה.

במהלך ההתכתבויות הללו, ניהל הנאשם שיח בעל תוכן מיני עם הקטינות, וזאת במטרה לבצע בהן עבירות מין. עסיס ביקש במהלך ההתכתבות כי הקטינות תשלחנה לו תמונות עירום מלא או חלקי שלהן, וב-9 מקרים גרם הנאשם לכך כי הקטינות יבצעו בעצמן מעשי אינוס ומעשי סדום. במספר מקרים אף "יצא" הנאשם מן המרחב הוירטואלי, ונפגש עם מספר קטינות פנים-אל-פנים. 

"התחזה לחולה סכיזופרניה"

 

בחלק מהמקרים עלה בידו של עסיס להיפגש פיזית עם הקטינות ולבצע בהן עבירות מין. באחד המקרים שכנע הנאשם את אחת הקטינות, שאותה פגש פיזית, כי עליה לבדוק אם עדיין שמרה על בתוליה. במסגרת זו, "בדק" אם הקטינה בתולה וביצע בה מעשה אינוס בהסכמה שהוגשה במרמה. במקרה אחר נפגש הנאשם עם אחת הקטינות בקניון במרכז הארץ, נכנס עימה לתא השירותים, וניסה לבצע בה אקט מיני חרף התנגדותה. במספר מקרים אף סחט הנאשם את הקטינות במטרה לקבל מהן תמונות נוספות, לאחר שאלה סירבו להמשיך את ההתכתבות עימו. 
 
הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 המיועד לטיפול בדיווחים על פגיעות כלפי קטינים ברשת. הפרשה נחקרה בידי יחידת החקירות של יחידה 105 בלהב 433 שבמשטרה, תוך ליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. בד בבד עם הגשת כתב-האישום ביקשה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את ההיקף העצום של הקטינות שנפגעו ממעשיו של הנאשם, שאת כולן פגש באמצעות האינטרנט, ולא הייתה בינו לבינן היכרות מוקדמת. כן ציינו את ייחודיותו של מקרה זה, שבו עבירות המין אומנם החלו במרחב המקוון, אולם במספר מקרים חצו את המרחב הווירטואלי אל המרחב הפיזי.

כמו כן, ציינו כי עסיס ביקש להתחזות כחולה סכיזופרניה, על מנת לחמוק מהליכים המשפטיים נגדו, אולם בסופו של דבר התקבלה חוות-דעת שלפיה הוא התחזה בכזב. בשל מעשים אלה ייחסו לנאשם גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט. 

סנגורו של הנאשם, עו"ד בועז קניג, מסר בתגובה כי ״המדובר בתיק יוצא דופן בכל קנה מידה. 45 אישומים שכל אחד מהם עולם ומלואו. המדובר בתיק ראשון מסוגו מתחום פשיעת הסייבר, מרשי בחקירותיו מסר את גרסתו ואנחנו נציג את קו ההגנה בבית המשפט לאחר לימוד חומר הראיות״.