טרגדיה ישראלית באלפים הגרמניים: עדי מס, צעיר בן 30 מקיבוץ מעברות, נהרג ביום שישי מנפילה מהר "קן הנשרים", בעת שעסק בטיפוס אתגרי בהר שבדרום המדינה. צוות חברת החילוץ ״מגנוס״ אשר החל החיפושים אחריו, סייע למשטרת גרמניה בזיהויו. בני משפחתו של מס שמעו את הבשורה המרה מדיווחים בתקשורת המקומית.



"השגרירות וחברת החילוץ מגנוס עשו מאמצים כדי לוודא את זהותו של עדי בטרם הודיעו לנו, כדי חלילה לא להעביר דיווח שגוי", סיפר שי קדמי, גיסו של מס. "לצערנו, בזמן שהמתנו לשמוע בשורות, נכנסנו לטוויטר וראינו אייטמים באתרי חדשות גרמנים, שם גם צוינה שמה של תחנת המשטרה שדיווחה על האירוע. פנייה ישירה שלנו אליהם אישרה את הרע מכל, עוד בטרם הדבר הספיק לעבור למגנוס ולשגרירות בצינורות המקובלים". 



לדבריו, "אנחנו מלאי הערכה לעבודה הקשה של אנשי מגנוס, ומודעים למאמצים שהשגרירות עושה כדי להביא את עדי הביתה, יחד עם רב ממינכן ואיש בית חב"ד, כולנו תקווה שנוכל להביא אותו למנוחות בישראל כמה שיותר מהר".



מס, איש הייטק, בוגר תואר ראשון במתמטיקה וביולוגיה באוניברסיטה העברית, מצא עצמו על הרי האלפים לאחר שהיה לוחם ביחידת העילית יהל״ם וסיים את תחרות "איש הברזל" בציריך וכן נטל חלק במרתונים רבים. "מלאך על פני האדמה", כך תיארו אותו קרוביו הכואבים. "למרות שירותו הצבאי, עדי היה איש של שלום וחמלה", אמר קדמי. 



"עדי היה אדם אהוב ואוהב. היתה בו את הניגודיות שכל אדם שואף אליה - חוסן נפשי ופיזי בלתי רגיל לצד רגישות אכפתיות ואהבה לכל שסבב אותו. הוא והקדיש שנה מחייו ללימוד אנגלית בשכונות העוני בברזיל ובמקסיקו".