יו"ר כחול לבן ומועמדה לראשותה ממשלה, בני גנץ, חולל היום סערה כשאמר במהלך כי היה מוכן לשקול אפשרות לרוטציה עם בנימין נתניהו. "אני לא חושב שנתניהו היה לוקח את הסיכון על עצמו, אבל אם היה מציע רוטציה ואני הייתי מתחיל אותה ראשון, אפשר להתחיל לדבר על הדברים", אמר גנץ במהלך היום בראיון לאולפן ynet.



הדברים גררו ביקורת חריפה משמאל. "אלו אינן פליטות פה. זו האמת ש׳נפלטה׳ לגנץ: שתי המפלגות שלהם מוכנות לשבת בממשלה עם נתניהו. זהו החולי העמוק במרכז-שמאל. היעדר הנחישות להתגייס ביחד כדי להשיג מהפך", אמר אהוד ברק, יו"ר משותף במחנה הדמוקרטי. מהעבודה-גשר נמסר כי "דבריו של גנץ מוכיחים שבכחול לבן התחילו את מסע הזחילה שלהם לממשלת נתניהו. גם לאור נסיון העבר וגם לאור אמירותיו האחרונות, ברור שכחול לבן ויתרו על הסיכוי לנצח את הבחירות. רק עמיר פרץ ואורלי לוי יביאו מהפך שלטוני בישראל".


ח"כ עפר שלח (כחול לבן) שהתראיין היום באולפן הצהריים של ערוץ כנסת, ניסה להבהיר את דברי גנץ: ח"כ "אנחנו לא פוסלים את הליכוד וגם לא את בנימין נתניהו כאדם, אבל אי אפשר לנתק אותו מהעובדה שבתוך חודש או חודשיים אחרי הבחירות יעמוד בפני כתב אישום ואנחנו לא נשב בממשלה כזו. אז כל הדיון הזה על פוסל או לא פוסל זו רמה של גן ילדים".



"לא תהיה רוטציה כשבני גנץ ראשון וכשנתניהו שני מסיבה נורא פשוטה. תוך חודש-חודשיים מיום הבחירות תיפול ההכרעה בעניינו אם יש כתב אישום בהחלטה סופית. כמו שאת יודעת שר בממשלה הוא לא יוכל להיות עם כתב אישום. גנץ דיבר על הדבר העקרוני. יכולה להיות גם רוטציה עם מישהו אחר מהליכוד". לאור הביקורת גנץ עצמו צייץ אחר הריאיון קטע מהראיון בו נאמר כי "כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה שתקרא לאחדות, ללא נתניהו".