פקחי רשות הטבע והגנים בשמורת טבע חוף האלמוגים באילת זכו היום (ראשון) במסגרת פעילות פיקוח לתיעוד נדיר ומרהיב של להקת דולפינים מסוג גרמפוס אפור, במרחק של מאות מטרים מהחוף. 



להקת הדולפינים שהגיעה לביקור מנתה 4 נקבות ו-4 דולפינים צעירים, ששחו זה לצד זה באופן מרהיב. ד"ר אסף זבולוני, אקולוג מפרץ אילת ברשות הטבע והגנים, ציין כי "הגרמפוסים הם דולפינים גדולים יחסית שגודלם יכול להגיע ל- 4 מטרים. פניהם של הגרמפוסים פחוס בניגוד לפניהם המאורכים של דולפיני אף בקבוק. צבעם של הגרמפוסים נע בין אפור ללבן, כאשר על עורם מרבים לראות צלקות. 

תיעוד נדיר של דולפיני גרמפוסים במפרץ אילת


הגרמפוסים נפוצים ברוב האזורים הממוזגים והטרופיים באוקיינוסים והימים ברחבי העולם, לרבות בים התיכון ובים האדום לאורך חופי ישראל. בדרך כלל, הגרמפוסים מצויים הרחק מקו החוף, באזורים בהם הקרקעית עמוקה. במפרץ אילת השיפוע הוא תלול מאוד ולכן הם נצפו קרוב יחסית לקו החוף".


צילום: חן טופיקיאן, רשות הטבע והגנים



בשישי האחרון נצפה במפרץ אילת כאיש לוויתן, הדג הגדול ביותר בעולם. כריש הלוויתן הוגדר באיגוד הבינלאומי לשימור הטבע ומשאבי הטבע כמין בסכנת הכחדה, ואין להתקרב אליו יתר על המידה או להפריע לו במסלולו. 



למרות גודלו, כריש זה אינו נחשב למסוכן לבני אדם וצוללים רבים נוהגים ללוותו ואף להיצמד אליו תוך כדי תנועה. הוא נצפה לעיתים קרובות בפיליפינים, בחופי תאילנד, באיים המלדיביים, במערב אוסטרליה, באיי גלאפגוס ואף בים סוף. 



כריש לוויתן. צילום: עמרי אילת